لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۱۴

بالا گرفتن دعوای تربیت بدنی با فدراسیون تیراندازی


آیت‌الله حائری شیرازی، ‌از اعضای هیئت مدیره فدراسیون تیراندازی است
آیت‌الله حائری شیرازی، ‌از اعضای هیئت مدیره فدراسیون تیراندازی است
نشر اکاذیب و ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی از رایج‌ترین اتهاماتی است که بسیاری از فعالان اجتماعی، روزنامه‌نگاران و دانشجویان را به‌ویژه پس از انتخابات ۲۲ خرداد ۸۸ روانه زندان‌های ایران کرده است.

این بار اما متهمان، نه معترض به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری، بلکه مسئولین یکی از فدراسیون‌های ورزشی هستند، فدراسیونی که ریاستش به عهده سردار سابق سپاه پاسداران است و در هیئت رئیسه‌اش نام‌هایی چون آیت‌الله حائری شیرازی از مشاوران آیت‌الله خامنه‌ای، و همچنین فقهای شورای نگهبان دیده می‌شود.

سازمان تربیت بدنی افزون بر اتهامات فوق، شائبه فعالیت‌های اقتصادی در فدراسیون تیراندازی را نیز مطرح کرده است.

پاسخ به اتهام با اتهاماتی بزرگ‌تر!

روز چهارشنبه و در پی لغو ناگهانی سفر تیم ملی تیراندازی ایران به آمریکا، گزارشی انتقادی در وب‌سایت فدراسیون تیراندازی ایران منتشر شد که در متن آن، اتهاماتی علیه سازمان تربیت بدنی جمهوری اسلامی ایران طرح شد.

این گزارش که بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های ورزشی پیدا کرده، پاسخی شدیداللحن از سازمان تربیت بدنی در پی داشته است.

حمید سجادی، معاون علی سعیدلو، رئیس این سازمان، انتقادات فدراسیون تیراندازی را نشر اکاذیب، وارونه جلوه دادن حقایق به ملت ایران، بی‌تقوایی اداری و ضربه به ارکان نظام عنوان کرده است.

در بخشی از گزارش فدراسیون تیراندازی آمده بود: «ورزش تیراندازی روزبه‌روز با ایجاد محدودیت‌های بیشتر از سوی سازمان تربیت بدنی مواجه است و این سوال را به ذهن متبادر می‌کند که آیا سازمان تربیت بدنی، موفقیت‌های تیراندازی را برنمی‌تابد؟!»

این فدراسیون مدعی شده بود که اعزام تیم ملی تیراندازی به جام جهانی آمریکا در ایالت جورجیا که مسابقات گزینشی برای المپیک لندن نیز هست، ۲۴ ساعت پیش از اعزام و با دستور صریح سازمان تربیت بدنی لغو شده است.

اما حمید سجادی در پاسخ به خبرگزاری فارس می‌گوید: «سفر به آمریکا علاوه بر این که مجوز شورای برون‌مرزی سازمان و تایید رئیس سازمان تربیت بدنی را می‌خواهد، باید مورد تایید وزارت امور خارجه هم قرار بگیرد. اما سفر مذکور، هیچ یک از این فاکتور‌ها را نداشت.»

حمید سجادی در روزهای گذشته همراه با رسول خادم از جمله چهره‌های ورزشی بوده‌اند که در گمانه‌زنی‌های سایت‌های نزدیک به دولت، به عنوان کاندیدای احتمالی وزارت ورزش معرفی شده‌اند.

آقای سجادی اتهامات وارد شده از سوی فدراسیون تیراندازی را با اتهاماتی به مراتب سنگین‌تر پاسخ داده است که طبق تاکید خودش، تعقیب قضایی رئیس فدراسیون تیراندازی را در نیز در پی خواهد داشت.

سجادی همچنین می‌گوید: «شورای برون‌مرزی هنوز پاسخ مثبت نداده بود که این تخلفی مضاعف است. ضمناً این فدراسیون بدون اطلاع سازمان تربیت بدنی، زمینه خروج اعضای تیم ملی به سوریه را فراهم و حتی اقدام به اخذ روادید آمریکا کرده‌اند که این موضوع از سوی مراجع مربوطه قابل بررسی و پیگیری است.»

معاون امور ورزش سازمان تربیت بدنی، مهدی هاشمی، رئیس فدراسیون تیراندازی، را نیز متخلف دانسته و می‌گوید: «چگونه است نام او در لیستی که برای سفر به آمریکا به شورای برون‌مرزی داده بود وجود نداشت، اما جزء مسافران سوریه بوده و روادید سفر به آمریکا را نیز اخذ کرده!»

حمید سجادی تاکید می‌کند که تیم ملی تیراندازی و مسئولان این فدراسیون قصد داشته‌اند بدون اطلاع سازمان تربیت بدنی و حراست سازمان به این سفر بروند، سفری که طبق برنامه‌ریزی این فدراسیون، قرار بود بدون همراهی حتی یک نفر از نمایندگان حراست انجام شود.

معاون علی سعیدلو همچنین علت انتخاب آمریکا برای این سفر ورزشی را مبهم دانسته و می‌پرسد: «مسئولان فدراسیون تیراندازی همواره از بی‌پولی این فدراسیون خبر می‌دهند، با این وجود اگر با مشکل مالی مواجه هستند، این همه سفر پی در پی برای چیست؟ این‌ها همه نشان می‌دهد که مشکل بی‌پولی نیست. هر چند که ما از فعالیت‌های اقتصادی فدراسیون تیراندازی نیز مطلع هستیم!»
XS
SM
MD
LG