لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۳۱

هزاران معلم در برابر مجلس تظاهرات کردند


تظاهرات معلمان در روزپانزدهم اسفندماه در مقابل مجلس شورای اسلامی
تظاهرات معلمان در روزپانزدهم اسفندماه در مقابل مجلس شورای اسلامی
چندين هزار معلم، روز سه شنبه، برای دومين بار طی هفته جاری در برابر مجلس تجمع کردند. معلمان در اين تجمع با سر دادن شعارهايی چون «از فردا مدارس تعطيله» و «نظام هماهنگ بايد اجرا شود» ، خواستار برکناری محمود فرشيدی، وزير آموزش و پرورش شدند.

به فاصله کمتر از سه روز پس از تجمع روز شنبه معلمان در برابر مجلس شورای اسلامی، از صبح روز سه شنبه نيز بار ديگر چندين هزار معلم به تجمع اعتراض آميز ديگری دست زدند.

براساس گزارش خبرگزاری ها، معلمان در تجمع روز سه شنبه خود با در دست داشتن کارت قرمز، خواهان برکناری وزير آموزش و پرورش شده اند.

«عدم انتشار اعتراضات معلمان از صدا و سيمای جمهوری اسلامی» يکی ديگر از انتقادهای معلمان بود که با آن را با سر دادن شعار «رسانه خصوصی ملی بايد گردد» بيان کردند.

به گزارش خبرگزاری ايلنا ،نيروهای امنيتی- انتظامی با حضور در محل تجمع، سعی کردند تا نظم و آرامش را بر اين تظاهرات حاکم کنند.

خبرگزاری فارس نيز گزارش داده که ازدحام تجمع کنندگان به حدی است که «خيابان مجاهدين منتهی به ميدان بهارستان با مشکل ترافيک مواجه شده است.»

در همين حال اخبار ديگر حاکی است از آن است که جمعی از نمايندگان مجلس، با حضور درپشت ميله‏های در شمال ساختمان مجلس، شاهد اعتراضات و شعارهای فرهنگيان بودند، اما تاکنون هيچ يک از نمايندگان برای سخنرانی در جمع آنها حاضر نشده است.

معلمان معترض در يک ماه اخير چهار تجمع اعتراض در مقابل مجلس برگزار کرده اند که سه تجمع اعتراض آميز آنها به ترتيب ۱۵ بهمن، اول اسفند،۱۲ اسفند و امروز ۱۵ اسفند برگزار شده است.

در نخستيبن تجمع که با حضور صدها تن از معلمان تهران و نمايندگان تشکل های صنفی فرهنگيان از ساير استان ها و شهرها از جمله گيلان، اصفهان، تهران، همدان، کرمانشاه، کردستان، شيراز، ارديبل، آستانه اشرفيه، پاکدشت، خمينی شهر، دزفول، خراسان ونيز حضور داشتند،معلمان معترض با شعار «مدعی عدالت،خجالت،خجالت» به وعدهای محقق نشده دولت به فرهنگيان کشور اعتراض کردند.

معلمان در اين تجمع اعلام کردند که خواهان «تصويب و اجرای لايحه مديريت خدمات کشوری، و نظام پرداخت هماهنگ حقوق» هستند.

از آن پس و به دنبال آنچه «بی توجهی دولت و مجلس» به اين خواسته ها توصيف شد، ،معلمان به تحصن دو روزه در مدارس دست زدند و از حضور در کلاس های درس خودداری کردند.

پس از آن نهادهای صنفی معلمان دو اعتصاب ديگر را در روزهای اول و دوازدهم اسفند در مقابل مجلس شورای اسلامی تدارک ديدند که با حضور چندين هزار معلم برگزار شد.

به دنبال اعتصاب روز شنبه گذشته، معلمان با انتخاب کميته ای به نمايندگی از خود، خواهان مذاکره با مجلس و وزير آموزش و پرورش شدند. رسانه های نزديک به دولت نيز دو روز پيش با انتشار اخباری در مورد ديدار احتمالی وزير آموزش و پرورش و تعدادی از اعضای مجلس با معلمان خبر دادند.

اما تجمع اعتراض آميز روز سه شنبه معلمان حاکی از آن است که محمود فرشيدی وزير آموزش و پرورش از ديدار با نمايندگان معلمان خودداری کرده است.

در اين تجمع، معلمان که خبر گزاری فارس تعداد معلمان معترض را چهار هزار نفر گزارش کرده، خواهان برکناری محمود فرشيدی از وزارت موزش و پرورش شدند.
XS
SM
MD
LG