لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۰۷

کشتی گيران آمريکايی بدون انگشت نگاری وارد ايران شدند


کشورهای بسیاری به جام تختی دعوت شدند، اما تنها آمریکا و ترکمنستان به دعوت ایران پاسخ مثبت دادند.
کشورهای بسیاری به جام تختی دعوت شدند، اما تنها آمریکا و ترکمنستان به دعوت ایران پاسخ مثبت دادند.
تيم ملی کشتی آمريکا برای حضور در رقابت های کشتی بين المللی جام غلامرضا تختی، بدون انگشت نگاری از دبی وارد بندر عباس شد.

در فرودگاه بندر عباس نماينده سفارت سوييس در تهران، به عنوان کشور حافظ منافع آمريکا درايران و محمد رضا يزدانی خرم، سرپرست فدراسيون کشتی به کشی گيران آمريکايی، «خبرمقدم» گفتند.

هفته گذشته تيم شمشير بازی آمريکا نيز برای شرکت در رقابت هايی در جزيره کيش، از طريق بندرعباس وارد ايران شد. مقام های ايرانی از اعضای تيم شمشيربازی آمريکا نيز انگشت نگاری نکردند.

روابط ورزشی ايران و آمريکا در حالی در چند هفته اخير، گرم شده است که دولتمردان دو کشور، اين روزها در گير تنش های روز افزون سياسی، بر سر بحران انرژی هسته ای جمهوری اسلامی ايران هستند.

آقای يزدانی خرم به خبرنگارانی که برای پوشش خبری اين رقابت ها به بندر عباس رفته اند، گفت: «ما از تيم آمريکا انگشت نگاری نکرده ايم و آنها هم از تيم ما انگشت نگاری نخواهند کرد.»

سرپرست فدراسيون کشتی همچنين از عدم استقبال تيم های کشورهای مختلف از جام تختی امسال خبر داد و گفت: «از هفت تا هشت کشور برای حضور در جام تختی دعوت کرديم که تنها آمريکا و ترکمنستان به اين رقابت ها آمدند. هدف ما اين است تا تيمهای قوی در جام تختی شرکت کنند و ما نيز با تيمهای خوب به تورنمنت های آنها می رويم؛ همان طور که آمريکا با تيم خوب به بندرعباس آمده است»
XS
SM
MD
LG