لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۴۶

علم‌الهدی: هر حرکتی در ترویج ارزش‌های دینی را به فدرال سازی مشهد نسبت می‌دهند


امام جمعه مشهد با اشارهِ تلویحی به لغو سخنرانی علی مطهری در این شهر، از«ساختارشکنی تحت عنوان آزادی بیان»، با عنوان «توطئه استکبار» و«لایه سوم براندازی اسلام» نام برد و خواستار برخورد قوه قضائیه با این موضوع شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم،احمد علم الهدی در خطبه‌های روز جمعه، ۲۶ آذر، گفت که «دشمنان سه لایه برای براندازی اسلام» ایجاد کرده اند که لایه اول آن «جریان تکفیر و ارعاب و تروریسم و مقابله با عقاید شیعه» است.

وی لایه دوم را «شیعه انگلیسی» خواند و بدون اشاره به جزئیات گفت که براساس «مدرکی که خیراً به دست آمده»ماهواره‌های نزدیک به این جریان، «از عربستان پول گرفته‌اند».

آقای علم الهدی لایه سوم برای «از بین بردن اسلام» را «ساختارشکنی تحت عنوان آزادی بیان» خواند و گفت که این جریان «هر حرکتی در ترویج ارزش‌های دینی را به فدرالسازی مشهد یا به خودمختاری مشهد» نسبت می دهند.

برخی نزدیکان رهبر جمهوری اسلامی از آیت‌الله صادق شیرازی، از مراجع تقلید شیعه و هواداران او با عنوان «شیعه انگلیسی» نام می برند.

سال ۹۳ وزارت اطلاعات ایران اعلام کرد که دفا‌تر چندین شبکه ماهواره‌ای را در چهار استان کشور تعطیل کرده است.علت تعطیلی این دفا‌تر، «اختلاف افکنی بین پیروان مذاهب اسلامی» عنوان شده بود.

گفته می شود برخی از این شبکه‌های تلویزیونی با آیت‌الله صادق شیرازی از مراجع تقلید شیعه مرتبط بودند.

درهمین حال براساس گزارش برخی از وب سایتها، ماموران نیروی انتظامی نیمه شب شنبه ۱۵ آبان به تنها مركز رسمى نشر و توزيع آثار و توضيح‌المسائل آیت‌الله صادق شیرازی در شهر قم «هجوم آورده و پس از شکستن درب تمام کتاب‌ها و آثار فرهنگی و مذهبی را تخلیه و مصادره » کرده اند.

آقای علم الهدی لایه سوم برای «از بین بردن اسلام» را «ساختارشکنی تحت عنوان آزادی بیان» خواند و گفت که این جریان «هر حرکتی در ترویج ارزش‌های دینی را به فدرالسازی مشهد یا به خودمختاری مشهد» نسبت می دهند.

وی اضافه کرد:« اینکه سخنران با ژست اپوزیسیون می‌آید و افرادی که دارای اندیشه سکولاری و ولنگاری هستند تحت عنوان گوش دادن سخنرانی جمع می‌کند و بعد این‌ها در حاشیه سخنرانی شروع به هنجارشکنی کنند، درست نیست».

نماینده رهبر جمهوری اسلامی تاکید کرد که « این دست اقدامات ورود دشمن به داخل خاک ما و ورود پیاده‌نظام آمریکایی داخل مملکت است و دستگاه قضایی نباید اجازه ساختارشکنی را بدهند».

با دستور دادستانی مشهد، سخنرانی علی مطهری،نایب رئیس مجلس، به مناسبت مراسم اربعین لغو و دفتر اصلاح‌طلبان این شهر هم پلمب شد.

برهم خوردن سخنرانی آقای مطهری اعتراض رئیس و ۱۵۴ نفر از نمایندگان مجلس را به دنبال داشت و حسن روحانی، رئیس‌ جمهور، نیز این اتفاق را «مایه شرمساری» خواند.

این اتفاق که پس از لغو کنسرت‌ها در استان خراسان رضوی رخ می داد، در شبکه‌های اجتماعی بازتابهای زیادی یافت و کاربران شبکه‌های اجتماعی با به کار بردن عبارت « Free Mashad» به شوخی از این اتفاق با عنوان جدایی استان خراسان رضوی از ایران نام بردند.

در همین حال علی مطهری روز ۱۶ آذر در واکنش به محدودیت‌هایی که دستگاه‌ها و شخصیت‌های حکومتی به طور خاص در استان خراستان رضوی اعمال می‌کنند، گفته بود که دانشجویان نباید اجازه دهند که این استان به ایالتی خودمختار تبدیل شود.

آقای علم الهدی اما در بیانیه‌ای هر گونه ارتباط خود با لغو سخنرانی علی مطهری در مشهد را رد کرد.

احمدعلم‌الهدی، از چهره‌های تندروی اصولگرا، بلافاصله پس از درگذشت عباس واعظ طبسی به عنوان نماینده رهبر جمهوری اسلامی در استان خراسان رضوی معرفی شد.

مخالفت او با برگزاری کنسرت در استان خراسان رضوی عملا باعث لغو کنسرت در این استان با دستور دادستان‌ها شده است.

موضوعی که یکی از دلایل کناره‌گیری علی جنتی از وزارت ارشاد اعلام شده است.

XS
SM
MD
LG