لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۰۵

«ساختمان های دولتی در تکریت از «حکومت اسلامی» بازپس گرفته شد»


مقامات عراقی روز سه شنبه گفتند که نیروهای عراقی شماری از ساختمان های دولتی در جنوب شرقی تکريت را از گروه «حکومت اسلامی» (داعش) بازپس گرفته اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، يک ژنرال عراقی که نامش اعلام نشده گفت ساختمان های دولتی در تکريت از دوشنبه شب در کنترل نيروهای عراقی است.

« رعد الجَبّوری» استاندار صلاح الدين نيز اين خبر را تأييد کرده و گفته است پرچم عراق بر فراز ساختمان های دولتی در تکريت برافراشته شده است. تکريت مرکز استان صلاح الدين عراق است.

شبه نظاميان گروه بدر ( وابسته به ايران) نيز می گويند در اين نبردها شرکت داشته اند. اين درحاليست که قبلا اعلام شده بود که با شروع عمليات هوايی آمريکا در تکريت، شبه نظاميان وابسته به ايران از صحنه عمليات خارج شده‌اند.

ايالات متحده آمريکا از روز اول فروردين و به دنبال درخواست دولت عراق، عمليات هوايی عليه نيروهای حکومت اسلامی، داعش سابق، را در اطراف تکريت آغاز کرد.

آمريکا می‌گويد پس از نخستين حملات در روز اول فروردين، عمليات هوايی را بار ديگر در روز پنجم فروردين از سر گرفته است.

ورود آمريکا به نبرد نظامی برای آزادسازی تکريت پس از آن صورت گرفت که عمليات نيروهای شبه نظامی شيعه و ارتش عراق در اين شهر به بن بست رسيد و آن‌ها نتوانستند به رغم پيشروی‌های سريع، زادگاه صدام حسين را از نيروهای داعش بازپس گيرند.

ستاد فرماندهی مرکزی آمريکا روز دوشنبه دهم فروردين ادعای رسانه‌های ايرانی درباره کشته شدن دو عضو سپاه پاسداران در تکريت توسط پهپادهای آمريکايی را رد کرد و گفت که آمريکا در روز حادثه هيچ عملياتی در اطراف اين شهر نداشته است.

ظرف یکسال گذشته شماری از نیروهای ایرانی که جمهوری اسلامی می‌گوید برای فعالیت‌های مستشاری و کمک به نیروهای عراقی در این کشور به سر می‌برند، در نبرد با گروه حکومت اسلامی کشته شده‌اند.

XS
SM
MD
LG