لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۱۰

«حمله تروریستی داعش» به مجلس و آرامگاه آیت‌الله خمینی در تهران

خبرگزاری‌ها در ایران گزارش می‌دهند حملاتی که صبح روز چهارشنبه حدود ساعت ده در تهران آغاز شد و گروه حکومت اسلامی، داعش، مسئولیت آن را پذیرفت، پس از پنج ساعت و بر جای ماندن ۱۲ کشته ساعت ۱۵ به پایان رسید.

خبرگزاری‌ها می‌گویند که گروه داعش در وب‌سایت خود با عنوان اعماق مسئولیت این حملات را پذیرفته است.

گروه حکومت اسلامی، داعش، مسئولیت حملات روز چهارشنبه در تهران را بر عهده گرفت.

در سا‌ل‌های اخیر چند حمله انتحاری در استان سیستان و بلوچستان به‌ وقوع پیوست که مسئولیت آن را گروه جندالله به‌ عهده گرفت.

سال ۱۳۸۷ یک انفجار انتحاری در یکی از پادگان‌های نیروی انتظامی رخ داد و حمله انتحاری بعدی در خرداد ۱۳۸۸ در مسجد علی‌بن ابیطالب زاهدان بیش ار ۲۰ کشته و ۱۲۵ نفر زخمی بر جای گذاشت.

محمود علوی، وزیر اطلاعات، در اردیبهشت‌ماه خبر داده بود که «در سال ۹۵ بر ۳۰ تیم تروریستی که قصد عملیات ضدامنیتی در اماکن پرجمعیت را داشتند ضربه وارد کردیم».

عکسی که خبرگزاری فارس از تیراندازی یا انفجار پشت پنجره‌های مجلس منتشر کرد:

خبرگزاری فارس می‌گوید که دقایقی پیش «صدای انفجاری از ساختمان مجلس شنیده شد که گفته می‌شود یکی از عاملان انتحاری خود را منفجر کرده است».

در صورت صحت این گزارش، این دومین انفجار انتحاری روز چهارشنبه خواهد بود.

خبرگزاری فارس می‌گوید که «پس از شهادت دو محافظ مجلس، دو نفر از کارمندان دفتر نمایندگان نیز به شهادت رسیدند و تاکنون ده نفر زخمی شدند».

خبرگزاری تسنیم به نقل از منابع غیررسمی خبر داد که «نیرو‌های رهایی گروگان سپاه پاسداران موفق شدند دو تروریست‌ را در حرم امام بازداشت کنند».

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل ضد تروریستی وزارت اطلاعات تعداد عملیات‌های تروریستی که قرار بود روز چهارشنبه در تهران انجام شود را سه عملیات اعلام کرد.

خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ایرنا، به نقل از مدیرکل ضد تروریسم در وزارت اطلاعات می‌گوید که چند تیم تروریستی به شهر تهران وارد شده‌اند، اما یکی از آنها قبل از هر اقدامی دستگیر و «تیم دیگر در حرم امام راحل مورد ضربه قرار گرفت».

بیشتر

XS
SM
MD
LG