لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۴۴

مک کین: اقدام اوباما در اعزام نیروهای جدید به سوریه «درست اما ناکافی» است


جان مک کین سناتور جمهوریخواه
جان مک کین سناتور جمهوریخواه

جان مک کین سناتور جمهوریخواه ضمن استقبال از تصمیم رئیس جمهوری آمریکا در خصوص اعزام ۲۵۰ نیروی ویژه عملیاتی برای کمک به جبهه‌های جنگ علیه داعش در سوریه، آن را اقدامی درست اما ناکافی خواند.

جان مک کین، در عین حال بار دیگر از خط مشی دولت اوباما در برخورد با بحران سوریه به عنوان موضعی انفعالی انتقاد کرد و گفت این گام آسیب‌ها و صدماتی را که سوریه متحمل شده جبران نخواهد کرد.

جان مک کین رئیس کمیته نیروهای مسلح سنای ایالات متحده به دنبال اعلام تصمیم رئیس جمهوری آمریکا برای افزایش تعداد پرسنل نظامی آمریکا در سوریه، در مصاحبه با رسانه‌های داخلی از این اقدام به عنوان گام مهم و درست، اما دیر هنگام یاد کرد.

او از دولت اوباما برای آنکه همواره به دنبال یافتن یک راه حل سیاسی برای رفع بحران سوریه بوده انتقاد کرد.

مک کین می‌گوید مادامی که رژیم بشار اسد با حمایت و پشتیبانی روسیه و ایران و عوامل حزب الله تحت حمایت تهران به سرکوب اپوزیسیون و مردم خود ادامه می‌دهد، راه حل سیاسی پاسخگوی بحران سوریه نخواهد بود.

رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته در جریان دیدار از آلمان اعلام کرد ۲۵۰ نیروی ویژه عملیاتی برای مأموریت‌های غیر رزمی به سوریه اعزام خواهد کرد.

آقای اوباما می‌گوید مأموریت نیروهای جدید تنها به تعلیم و آموزش نظامی و تأمین رایزنی‌های نظامی برای نیروهای محلی سوریه محدود خواهد بود.

جان کربی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز در تأیید این مطلب در پاسخ به سئوال خبرنگاران در زمینه تناقض در تی‌تر اخبار رسانه‌های داخلی آمریکا که از یک سو می‌گویند آمریکا نیروی رزمی و زمینی در سوریه نخواهد داشت و از سوی دیگر اعلام شده است که ۲۵۰ نیروی دیگر به سوریه اعزام خواهند شد می‌گوید، مأموریت نیروهای اضافه شرکت مستقیم در جنگ متعارف نخواهد بود.

کربی گفت: «وقتی می‌گوییم نیروی زمینی منظور حضور واقعی و مستقیم سربازان در جنگ متعارف و شرکت در عملیات رزمی به عنوان واحد‌های رزمی است. ما هرگز چنین کاری نکرده و نمی‌کنیم. ما در حال حاضر فقط می‌خواهیم ۲۵۰ نیروی دیگر به ۵۰ مستشار نظامی که هم اکنون در سوریه برای آموزش نیروهای محلی مستقر هستند، اضافه کنیم.»

پی‌تر کوک، سخنگوی مطبوعاتی پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا نیز می‌گوید، ایالات متحده با توجه به تأثیر مثبت حضور مستشاران نظامی آمریکا با اعزام ۲۵۰ نیروی دیگر در واقع قصد دارد چهرۀ جبهه‌های جنگ سوریه علیه داعش را به نفع نیروهای محلی آن کشور تغییر دهد.

-------------------------------------

منبع: صدای آمریکا

XS
SM
MD
LG