لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۵۲

باراک اوباما از اعزام ۲۵۰ نظامی دیگر آمریکایی به سوریه خبر داد


سحنرانی اوباما در هانوفر آلمان ۲۵ آوریل ۲۰۱۶
سحنرانی اوباما در هانوفر آلمان ۲۵ آوریل ۲۰۱۶

باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا، روز دوشنبه ۶ اردیبهشت، اعلام کرد که کشورش برای حمایت از برخی نیروهای محلی درگیر با «حکومت اسلامی»، ۲۵۰ نظامی دیگر از نیروهای ویژه آمریکایی را به سوریه می‌فرستد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آقای اوباما این مطلب را طی سخنرانی خود در هانوفر آلمان اعلام کرد.

با اعزام این نیروها، شمار نیروهای نظامی آمریکا در سوریه به «۳۰۰ نفر» خواهد رسید.

شبکه خبری سی‌بی‌اس به نقل از یک مقام ارشد دولت آمریکا، می‌گوید پرسنل نظامی ایالات متحده از نیروهای محلی، در نبردها علیه «حکومت اسلامی» حمایت می‌کنند.

رویترز نیز از یک مقام دولت اوباما نقل کرده است که «رئیس‌جمهوری مجموعه‌ای از اقدامات را برای افزایش حمایت از متحدان در منطقه، در نظر گرفته است؛ از جمله نیروهای امنیتی عراق و همینطور نیروهای محلی مخالف داعش در سوریه».

ائتلافی به رهبری ایالات متحده در حال حاضر حملاتی هوایی را در عراق و سوریه علیه گروه موسوم به «حکومت اسلامی» (داعش) انجام می‌دهد. این ائتلاف به ارتش عراق و پیش‌مرگه‌های کرد در عراق و گروهی از نیروهای محلی در سوریه نیز یاری می‌رساند تا در نبردهای زمینی پیشروی کنند.

در آبان ماه سال گذشته کاخ سفید ایالات متحده رسما اعلام کرد که گروهی ۵۰ نفره از کماندوهای متخصص ارتش آن کشور، در حال کمک به «تنگ کردن حلقه فشار» علیه داعش به شمال سوریه اعزام شده‌اند.

به گفته رویترز پس از سخنرانی روز دوشنبه، اوباما با رهبران اروپایی دیدار خواهد کرد.

رئیس‌جمهوری آمریکا روز پنجم اردیبهشت ماه در مصاحبه‌ای با سرویس جهانی بی‌بی‌سی، تاکید کرده بود از منظر او اعزام «نیروی زمینی آمریکا و بریتانیا برای ساقط کردن حکومت بشار اسد کار اشتباهی خواهد بود».

به گفته باراک اوباما جامعه جهانی باید به طرف‌های کشمکش‌های خونین در سوریه، از جمله روسیه و ایران و نیز نیروهای میانه‌روی مخالف اسد فشار بیاورد و آنها را وادار کند برای دستیابی به یک دوره انتقالی با یکدیگر مذاکره کنند.

جنگ داخلی سوریه پنج سال است که ادامه دارد و تخمین زده می‌شود که تا ۴۰۰ هزار نفر جان خود را در آن از دست داده باشند. در عین حال میلیون‌ها شهروند سوری آواره شده‌اند و بحران ناشی از حضور گروه‌های افراطی مانند «حکومت اسلامی» در آن کشور، به چالشی برای امنیت دیگر کشورهای جهان تبدیل شده است.

XS
SM
MD
LG