لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۴۱

انتقاد یک نماینده مجلس از «پنهان‌کاری» در اعلام آمار آسیب‌های اجتماعی


یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از از آنچه «پنهان کاری» در اعلام آمار آسیب‌های اجتماعی‌ در ایران نامید٬ گفت سکوت مقابل «ایدز»٬ منجر به گسترش این بیماری در کشور شده است.

عبد‌الرضا عزیزی روز دوشنبه (۲۹ آذر) به خبرگزاری «خانه ملت» گفت «سکوت فرهنگی باعث شده کمتر به مساله آسیب‌های اجتماعی پرداخته شود» و این مساله از «جمله مشکلات و گرفتاری‌های کشور است.»

آقای عزیزی با بیان این مطلب که «به شدت مخالف سرپوش گذاشتن روی آسیب‌های اجتماعی هستم» خواستار اطلاع‌رسانی «شفاف» و «صادقانه در این حوزه٬ به مردم ایران شد.

|برای دریافت تازه‌ترین خبرها به تلگــــرام رادیو فردا بپیوندید|

وی با اشاره به تشکیل «سازمان کاهش آسیب‌های اجتماعی» در ایران از اعضای این سازمان خواست مردم را در جریان جزئیات آسیب‌های اجتماعی قرار دهند.

این نماینده مجلس افزود که «نباید عرصه را به مردم تنگ کنیم که در جریان آسیب‌های اجتماعی قرار نگیرند» و «در هر جایی که مردم وارد عمل ‌شوند کار مسئولان، حکومت و دولت راحت‌تر می‌شود.»

وی اضافه کرد «وقتی مردم نسبت به امراض و آسیب‌های اجتماعی آگاهی بیشتری پیدا کنند به طور قطع گرایش آن‌ها به سمت این مسائل کاهش می‌یابد.»

بنابر اعلام مقام‌های مسئول در ایران «میلیون‌ها نفر» در این کشور درگیر آسیب‌های اجتماعی هستند و به دستور علی خامنه‌ای٬ رهبر جمهوری اسلامی٬ سازمانی به منظور پیشگیری و کنترل رو به رشد این آسیب‌ها تشکیل شده است.

عبد‌الرضا عزیزی موسسان این سازمان را وزیر کشور، رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام کرده است.

اعضای این سازمان تاکنون چندین گزارش درباره آسیب‌های اجتماعی در ایران به رهبر جمهوری اسلامی ارائه کرده‌اند که تاکنون جزئیات این گزارش‌ها به صورت رسمی و عمومی منتشر نشده است.

وزارت بهداشت ایران اخیرا اعلام کرده بود انتقال ایدز از طریق جنسی دو برابر شده است.

در ایران از اعتیاد٬ طلاق٬ فقر٬ بیکاری٬ کودک‌آزاری٬ خودکشی٬ سرقت٬ ترک تحصیل٬ بی‌خانمانی٬ تمایلات جنسی غیرمتعارف و... به عنوان مصادیق آسیب‌های اجتماعی نام برده می‌شود.

عبدالرضا رحمانی فضل٬ وزیر کشور نیز در خردادماه سال جاری در صحن علنی مجلس گفته بود که علی خامنه‌ای در جلسه‌ای با حضور او گفته جمهوری اسلامی در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی و رفع آنها «۲۰ سال» عقب است.

وزیر کشور در آمارهای خود همچنین اعلام کرده بود که سالانه ۶۰۰ هزار ایرانی زندانی می‌شوند و ایران با مشکلاتی چون حاشیه‌نشینی ۱۱ میلیون نفر، بیکاری سه و نیم میلیون شهروند و اعتیاد یک و نیم میلیون نفر دست و پنجه نرم می‌کند.

XS
SM
MD
LG