لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۳۶

«پیامدهای شکست مذاکرات برای ایران و غرب منفی خواهد بود»


مهرداد عمادی
مهرداد عمادی

در چند هفته اخير يکی از موضوع های مهم مورد بحث بين نمايندگان ايران و گروه ۵+۱ در مذاکرات هسته ای چگونگی و زمان بندی تعليق و لغو تحريم های اعمال شده عليه جمهوری اسلامی بود.

طرفين تا کنون نتوانسته اند به توافقی اصولی در اين مورد برسند و آنطور که عباس عراقچی معاون وزارت امور خارجه ايران می گويد بحث در مورد تحريم های دولت آمريکا ، کنگره آن کشور، اتحاديه اروپا و شورای امنيت سازمان ملل است.

گفتگو جمشید زند با مهرداد عمادی در مورد تحریم ها و مذاکرات هسته ای
please wait

No media source currently available

0:00 0:04:59 0:00
لینک مستقیم

ايران خواهان لغو همه تحريم هاست ولی گروه ۵+۱ می گويد در صورت رسيدن به توافق جامع هسته ای برخی از تحريم ها بحالت تعليق در خواهند آمد و پس از راستی آزمايی تمامی فعاليت های هسته ای ايران مرحله لغو تحريم ها آغاز خواهد شد.

مهرداد عمادی ،اقتصاددان مقیم بریتانیا و از اعضای گروه مشاوره «بتا ماتريکس» با رادیو فردا به گفتگو نشسته است که بخشی از ان به شرح زیر است:

آقای عمادی می گوید «حتی در صورت رسيدن به يک توافق هسته ای، برداشتن کامل تحريم ها زمان بر و مستلزم هماهنگی کشورهای ۵+۱ است.»

این کارشناس اقتصادی می افزاید «دور از انتظار است که بتوان یکباره تمام تحریم‌ها را در آن حدی که تهران خواسته، برداشت. این امر از نظر حقوقی نیز ممکن نیست.»

آقای عمادی همچنین می گوید «پیامدهای شکست مذاکرات هسته ای هم برای ایران و هم برای غرب منفی خواهد بود.»

وی می افزاید «به دلیل تحریم ها ما فراموش نکنیم که روابط تجاری اقتصادی ایران در این ماه‌ها با روسیه چند برابر شده است و هم اکنون بسته تحریمی جدیدی در آمریکا بر روی میز است.»

XS
SM
MD
LG