لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۴۹

درخواست مسعود شجاعی از رییس جمهور: «زنان هم به ورزشگاه بیایند»


شجاعی از رئیس جمهور خواست شرایطی فراهم شود تا بانوان نیز بتوانند از نزدیک فوتبال تماشا کنند.
شجاعی از رئیس جمهور خواست شرایطی فراهم شود تا بانوان نیز بتوانند از نزدیک فوتبال تماشا کنند.

رییس جمهور ایران با دعوت از کادر فنی و بازیکنان تیم ملی ایران، به تمجید از عملکرد آنها در «صعود مقتدرانه» به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه پرداخت.

حسن روحانی ملی‌پوشان را «سفیران قدرت نرم» ایران دانست و با یادآوری خاطرات بازی مقابل آرژانتین، به اهمیت فوتبال در جامعه جهانی و نقش آن در احیای غرور ملی و ارائه تصویری خوب از ایرانیان اشاره کرد.

رییس جمهور تاکید کرد: «ایران می‌تواند در جام جهانی هم با صعود از گروهش رکورد جدیدی به نام خود ثبت کند. باید خود را برای این ثبت تاریخی آماده کنیم.»

حمایت مسعود شجاعی ملی پوش ایرانی از حضور زنان در ورزشگاه ها برای تماشای بازی ها
please wait

No media source currently available

0:00 0:00:30 0:00

آقای روحانی حضور کارلوس کی‌روش در ایران را نمونه‌ای از مظاهر تعامل با دنیا دانست و گفت وقتی با دنیا درست تعامل کنیم، می‌توانیم برای کشورمان افتخار بیافرینیم.

پیرامون این نشست، خبرگزاری فارس در بخشی از گزارش خود به اظهارات مسعود شجاعی کاپیتان تیم ملی پرداخت و نوشت: شجاعی دغدغه‌های کادر فنی و بازیکنان تیم ملی ملی را در حضور رئیس جمهور عنوان کرد.

در متن گزارش آمده است: «شجاعی خواستار رسیدگی به کمپ تیم‌های ملی و تکمیل آن شد و از رئیس جمهور خواست شرایطی فراهم شود تا بانوان نیز بتوانند از نزدیک فوتبال تماشا کنند.»

اما این قسمت از اظهارات شجاعی، در گزارش منتشر شده از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری حذف شد.

سایت ریاست جمهوری نوشت: «مسعود شجاعی کاپیتان تیم ملی، حمایت‌های رییس جمهور را مایه دلگرمی تیم ملی در مسیر موفقیت دانست و خواستار توجه بیشتر مسئولان و رفع کمبودها برای به دست آوردن موفقیت‌های بالاتر شد»

با توجه به اینکه اغلب رسانه‌ها گزارش مرجع را عیناً منتشر می‌کنند، همین پاراگراف در برخی رسانه‌ها تکرار شده است.

خبرگزاری ایسنا هم عنوان کرد: «نقل قول منتسب به مسعود شجاعی در دیدار با رییس جمهور در مورد اجازه ورود زنان به استادیوم در این خبرگزاری منتشر نشده. بدیهی است ایسنا تنها مسئولیت اخباری که در خروجی رسمی این خبرگزاری منتشر می‌شود را به عهده دارد.»

در ادامه، ویدیویی از شجاعی منتشر شد که با تلفن همراه و پس از پایان جلسه ضبط شده. شجاعی تاکید می‌کند: امیدوارم آقای روحانی ورود زنان به ورزشگاه‌ها را با شدت و جدیت پیگیری کند و با توجه به سیل اشتیاقی که در بانوان می‌بینیم، باید به فکر احداث استادیوم ۲۰۰ هزار نفری باشیم.»

اما ویدیوی اصلی که در حضور آقای روحانی ضبط شده، تا این لحظه منتشر نشده است. در حالی که که مطابق معمول، دوربین‌های متعددی به ضبط جلسه پرداختند.

فیلم اظهارات کی‌روش و وزیر ورزش در دسترس است. اما صحبت‌های کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران در گزارش‌های تصویری که تاکنون منتشر شده، دیده نمی‌شود.

ماجرای درخواست کاپیتان تیم ملی از رییس جمهور، بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی یافت.

پرسش برخی از کاربران این بود که وقتی حتی درخواست ورود زنان به استادیوم فوتبال سانسور می‌شود، آیا می‌توان امیدوار بود که اقدامی موثر و عملی برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها انجام شود؟

XS
SM
MD
LG