لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۴۸

وزارت خارجه آمريکا ربودن پنج مرزبان ايرانی را محکوم کرد


آلن اير، سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه امريکا
آلن اير، سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه امريکا
سخنگوی وزارت خارجه آمريکا، دوشنبه، دهم فوریه، ربوده شدن پنج مرزبان ايرانی را در مرزهای جنوب شرقی در سيستان و بلوچستان از سوی گروهی که خود را «جيش العدل» می خواند محکوم کرد.
آلن اير، سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه امريکا در صفحه فيسبوکش نوشت:
«ربوده شدن پنج تن از مرزبانان ايرانی عمل غير قابل توجيه است. چنين اعمال غير اخلاقی را هر کجای دنيا که رخ دهد محکوم می کنيم و اميدواريم اين مرزبانان ايرانی هر چه زودتر به وطنشان و خانواده‌شان برگردانده شوند».
گروه جيش العدل ۱۹ بهمن با انتشار تصاويری در صفحه فيس‌بوک منتسب به اين گروه،‌ مسئوليت «ربودن» پنج مرزبان ايرانی را بر عهده گرفت. اين گروه می‌گويد «پنج مرزبان متشکل از يک درجه‌دار و چهار سرباز» را به «اسارت» گرفته است.
پيشتر رسانه‌های ايران از مفقود شدن پنج نفر از ديده‌بانان مرزبانی ايران در جمعه ۱۸ بهمن ماه در منطقه «جکيگور» استان سيستان و بلوچستان، خبر داده بودند.

وزارت خارجه ايران با احضار سفير پاکستان رسما به ربوده شدن پنج مرزبان ايرانی اعتراض کرده است.
اين وزارت‌خانه در بيانيه‌ای آورده است که به دنبال ربوده‌شدن مرزبانان ايرانی٬ سفير پاکستان در تهران احضار و مراتب ناخرسندی جمهوری اسلامی ابراز شده است.

در همین حال، کاربران شبکه‌های اجتماعی نظير توييتر و فيس‌بوک جمع با استفاده از هشتگ «سربازان ايرانی را آزاد کنيد» (FreeIranianSoldiers#) به اين آدم‌ربايی اعتراض کرده و خواهان آزادی اين پنج مرزبان شده‌اند.
XS
SM
MD
LG