لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۲۵

ظريف: در حاشيه اجلاس مونيخ مذاکرات هسته‌ای به صورت دوجانبه صورت می گیرد


محمد جواد ظريف، وزير امور خارجه ايران، پنجشنبه شب اعلام کرد که قرار است در حاشيه کنفرانس امنیتی مونيخ با تمامی طرف‌های درگير در مذاکرات هسته‌ای به صورت دو جانبه ديدار و به تفصيل گفت‌وگو کند.

به گزارش خبرگزاری ايرنا، آقای ظريف اعلام کرده است که اين گفت‌وگوها بعدازظهر جمعه، ۱۷ بهمن‌ماه و در بدو ورود او به مونيخ آغاز خواهد شد.

به گفته آقای ظريف به جز روسيه و چين، باقی کشورهای گروه ۵+۱ در سطح وزيران خارجه در مونيخ حضور دارند.

مونيخ از پنجشنبه به مدت سه روز ميزبان کنفرانس امنيت جهان خواهد بود.

یک مقام وزارت خارجه آمریکا پیشتر خبر داد که جان کری و جواد ظریف، وزرای خارجه آمریکا و ایران، روز هجدهم بهمن ماه در شهر مونیخ آلمان با یکدیگر دیدار خواهند کرد و در مورد پرونده هسته ای تهران به گفتگو خواهند نشست.

هشدار یک عضو تیم هسته ای ایران

يک عضو تيم مذاکره کننده هسته ای ايران،روز چهارشنبه،۱۵ بهمن، هشدار داد که در صورت تصويب تحريم‌های بيشتر عليه اين کشور،برنامه‌های هسته‌ ای ايران ادامه خواهد يافت و اين کشور حتی سانتريفيوژهای «بيشتری» را نيز «فعال» خواهد کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر،وابسته به صدا و سيمای جمهوری اسلامی،حميد بعيدی نژاد با اشاره به تلاش ايران و کشورهای ۵+ ۱ برای دستيابی به «توافق جامع»، افزود:« بديهی است که اگر توافقی در اين خصوص حاصل نشود طبيعتا دو طرف می‌توانند به مواضع قبلی خود برگردند.»

باراک اوباما، رييس جمهوری امريکا بارديگر تاکيد کرده است که تحريم های جديد کنگره عليه ايران را «وتو» خواهد کرد. آقای اوباما تصريح کرده است، در شرايط حساس کنونی تضعيف اقدامات ديپلماتيک برای حل مناقشه هسته ای ايران اشتباه است.

ايران و شش قدرت جهانی که در آذر پارسال به توافق شش‌ماهه هسته‌ای دست يافتند، تاکنون دو بار به خاطر عدم حصول توافق بر سر تفاهم جامع هسته‌ای، توافق موقت ژنو را تمديد کرده‌اند. قرار شده‌ است که طرفين تا ماه مارس به يک «توافق سياسی» دست يابند و تا ۱۰ تيرماه توافق نهايی هسته‌ای حاصل شود.

XS
SM
MD
LG