لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۴۴

فیس بوک باز هم بزرگ‌تر می‌شود


خبرگزاری رویترز گزارش می دهد که فیس بوک بزرگترین شبکه اجتماعی اینترنت روز دوشنبه اعلام کرده است که یک شبکه اجتماعی کوچک‌تر و نو پا به نام فرند فید را خواهد خرید.

شبکه اجتماع فرند فید که وب سایتی نوپا و رو به رشد است، به کاربران و مراجعان امکان می دهد که در زمانی واحد از طریق شبکه های اجتماعی و بلاگ های مختلف با یکدیگر در تماس باشند.

خدماتی که این شبکه ارائه می دهد با توییتر شباهت فراوانی دارد هر چند هنوز به آن حد از محبوبیت نرسیده است. فیس بوک در سال ۲۰۰۸ نیز تلاش کرد که شبکه اجتماعی توییتر را به بهای ۵۰۰ میلیون دلار بخرد.

در خبری که روز دوشنبه منتشر شد شرایط و بهای این معامله اعلام نشده است اما فیس بوک اعلام کرد که در حال حاضر شبکه اجتماعی فرند فید به همین وضعیت فعلی به کار خود ادامه خواهد داد تا تمام طرحهای مد نظر برنامه ریزان این شبکه به طور کامل به اجرا درآیند.

به اعتقاد کارشناسان رسانه های اینترنتی دلیل اصلی خردی فرند فید توسط فیس بوک استعدادهای مهندسی و برنامه ریزی طراحان و مدیران آن است و نه مشخصات خود این محصول رسانه ای.

مدیر فیس بوک در بیانیه ای گفت که به توانایی طراحان شبکه فرند فید در خلق چنین سیستم اجتماعی ساده و هوشمندی ارج می نهد. وی افزود این تصمیم نشان می دهد که فیس بوک به برنامه خود برای جذب بهترین طراحان و مهندسان و ارائه سرویس و محصولات قابل استفاده برای همگان ادامه خواهد داد.

چهار موسسه شبکه اجتماعی فرند فید از جمله مهندسان و طراحان سابق موسسه گوگل هستند که از جمله کارهای آنها می توان به خلق و نقشه گوگل اشاره کرد. فیس بوک اعلام کرده است که براسا توافق مربوط به این معامله موسسین شبکه فرند فید در مقام های ارشدی به کار خود ادامه خواهند داد.

یکی از موسسان فرند فید در مصاحبه ای با رویترز گفت که آنها چند ماه به شکل غیررسمی با مدیران فیس بوک در تماس بوده اند و مشخص شد که آنها در زمنیه طراحی و ارائه شبکه های اجتماعی نقاط اشتراک فراوان و درک مشابهی دارند . او نگفت که آیا فرند فید با موسسات دیگر نیز مشغول مذاکره بوده اند و یا نه.

شبکه اجتماعی فیس بوک بیش از ۲۵۰ میلیون کاربر ثبت شده دارد. در ماه مه این موسسه اعلام کرد که یک شرکت رسانه ای روسی به نام Digital Sky Technologies حدود ۲۰۰ میلیون دلار در این موسسه سرمایه گذاری کره است و تحت تاثیر آن ارزش تخمینی این شرکت در بازار سهام به ۱۰ میلیارد دلار صعود کرد.

فیس بوک می گوید که درآمد آن در سال جاری تا ۷۰ درصد افزایش خواهد یافت و سودآوری آن به مرز ۵۰۰ میلیون دلار خواهد رسید.

اما کارشناسان عرصه رسانه های اینترنتی می گویند که فیس بوک باید شرایطی فراهم کند که مضامین ارائه شده در این شبکه برای طیف وسیعتری قابل استفاده و دسترسی باشد تا از این طریق با گسترش مشترکان خود بتواند آگهی های بیشتری را جذب کرده و به درآمد خود بیافزاید.
XS
SM
MD
LG