لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۴۲

میردامادی: به وزارت کشور که برگشتم، گفتند درها بسته شده


سراج‌الدین میردامادی، روزنامه نگار، از اوضاع پایتخت پس از انتخابات از اوضاع پایتخت و تحولات ساعات اخیر در تهران می‌گوید:

دیشب ساعت حدود ساعت ۱۱ قصد داشتم ستاد انتخابات کشور را ترک کنم که آقای روح الله حسینیان، نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی آقای احمدی نژاد، وارد ستاد شد و در حالی که هنوز یک ساعت و نیم از زمان پایان اخذ رای نمی گذشت در جمع خبرنگاران اعلام کرد که «بیش از ۹۰ درصد آرا را آقای محمود احمدی نژاد از آن خودشان کرده اند.

ازایشان پرسیدم چطور و با چه استنادی این حرف را می زنید؟

ایشان مدعی شد که آراء شهرستان‌ها و روستاها ، تجمیع شده و ایشان در آن بخش بیش از ۹۰ تا ۹۵ درصد آراء را از آن خود کرده است . بعد از آن از ستاد بیرون آمدم و به ستادی دیگر سر زدم حدود ساعت چهار بامداد خواستم دوباره به وزارت کشور بازگردم. اما مانع من شدند و گفتند که درها بسته شده و اجازه ورود به کسی نمی‌دهند. از سوی دیگر آقای کامران دانشجو قبلا اعلام کرده بودند که اولین نتایج را پنج صبح اعلام می‌کنند. در حالی که ایشان اولین نتایج را یک یا یک و نیم نیمه شب اعلام کردند.

در میدان و خیابان فاطمی تا ستاد مهندس میر حسین موسوی که نزدیک به وزارت کشور و در کوچه میرهادی قرار دارد، فضای امنیتی حاکم شده بود. حوالی ستاد استان تهران که کمیته صیانت از آرا تا دیروز در آنجا مستقر بود و ما آنجا می‌رفتیم و صحبت می‌کردیم. اطلاعات و اخبار می‌گرفتیم به طرز عجیبی نیروهای امنیتی مستقر بودند و چراغ‌های ستاد خاموش بودند . از من خواستند که در کوچه نمانم . در خود کوچه میرهادی که ستاد انتخاباتی قرار دارد هم نیروهای امنیتی مستقر بودند.

من نتوانستم وارد ستاد بشوم . اگر چه فضای کل تهران به نظر فضای آرامی می‌رسد و هیچ تجمعی یا حضور خیابانی دیده نمی‌شود. و مردم عازم رفتن به محل کار خودشان هستند.

اما ما شنیدیم که امروز صبح خیلی زود در برخی از محلات تهران ، هواداران آقای محمود احمدی نژاد با به صدا در آوردن بوق اتومبیل‌ها ، شادی خود را ازپیروزی کاندیدای مورد نظرشان ابراز کرده‌اند‌؟

بله، حوالی میدان فاطمی این افراد با ماشین‌های سواری و وانت بارهایی که در آن پرچم نماد ستاد آقای احمدی نژاد به اهتزاز درآمده بود بوق می‌زدند و با بالا بردن عکس آقای احمدی نژاد مانور می‌دادند. دور میدان فاطمی تا خیابان ولی عصر ، نبش مطهری و بهشتی هم این صحنه ها مکرر دیده می شد.
XS
SM
MD
LG