لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۱۴

نامه انتقادی دبیر کل کنفدراسیون اتحادیه های کارگری به احمدی نژاد


محمد اولیایی فرد
محمد اولیایی فرد
گای رایدر، دبیر کل کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های کارگری، با ارسال نامه ای برای محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری اسلامی ایران، از بازداشت محمد اولیایی فرد، وکیل مدافع شماری از فعالان کارگری در ایران، به شدت انتقاد کرد.

آقای اولیایی‌فرد همزمان با روز جهانی کارگر، در دادگاه انقلاب تهران، به بخش اجرای احکام دادگاه معرفی و پس از جلب به زندان اوین منتقل شد.

این وکیل مدافع اکنون در بند ۳۵۰ زندان اوین به سر می برد. طی سه ماه گذشته این دومین باری است که محمد اولیایی فرد توسط بخش اجرای احکام دادگاه انقلاب تهران به بهانه گذراندن محکومیت یک ساله اش، به اتهام تبلیغ علیه نظام از طریق مصاحبه، بازداشت و به زندان منتقل شده است. این در حالی است که حکم مذکور تاکنون به آقای اولیایی فرد و هیچ یک از وکلایش به طور قانونی ابلاغ نشده و بازداشت او بدون رعایت مهلت بیست روزه اعتراض و تجدید نظر خواهی در دادگاه تجدید نظر استان تهران صورت گرفته است.

دبیرکل کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های کارگری، در نامه اش به محمود احمدی نژاد، به نیابت از سوی ۱۷۶ میلیون عضو این اتحادیه، بازداشت آقای اولیایی فرد را، که در ادامه بازداشت شماری از فعالان کارگری، روزنامه نگاران و وکلای مدافع در ایران صورت گرفته است، محکوم کرد. سازمان عفو بین الملل نیز روز جمعه در بیانیه ای، ضمن انتقاد از بازداشت محمد اولیایی فرد، خواستار آزادی این وکیل مدافع شد.

در همین حال کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی در گزارشی اعلام کرد که محمد اولیایی فرد در روزهای اخیر به دلیل عدم دسترسی به داروهایش دچار حملات صرع شده است. این گزارش تاکنون از سوی منابع دیگر مورد تایید قرار نگرفته است. پیش از این تنها اعلام شده بود که آقای اولیایی فرد مبتلا به بیماری میگرن شدید است و قبل از بازداشت تحت مراقبت های پزشکی قرار داشته است. در همین ارتباط، برخی از سایت های فعال در زمینه حقوق بشر نوشته اند که خانواده و وکلای آقای اولیایی فرد تاکنون موفق به ملاقات و تحویل داروهای او نشده اند.
  • 16x9 Image

    روزبه بوالهری

    روزبه بوالهری که فعالیت خود را به عنوان روزنامه‌نگار از سال ۱۳۶۸ آغاز کرده، از اسفند سال ۱۳۸۴ به تحریریه رادیو فردا پیوست.

    او که پیش از پیوستن به رادیوفردا، در شماری از روزنامه‌های ایران نیز به عنوان دبیر سرویس بین‌الملل فعالیت کرده، در کنار تهیه خبر و گزارش، برنامه هفتگی کارنامه را تهیه می‌کند که به مسائل کارگران، معلمان و فعالان صنفی در ایران می‌پردازد.

XS
SM
MD
LG