لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۱۲

دفتر احمدی‌نژاد، تماس او با هاشمی‌رفسنجانی و خاتمی را تکذیب کرد


مرکز روابط عمومی دفتر رئیس‌جمهوری ایران، صبح چهارشنبه، انتشار خبری در مورد تماس تلفنی محمود احمدی‌نژاد با اکبر هاشمی رفسنجانی و محمد خاتمی «برای تعویق انتخابات» را تکذیب کرد.

دفتر رئیس‌جمهوری ایران در بیانیه‌ای اعلام کرده است که «اینگونه شایعات و طرح آن در آستانه انتخابات برای تشویش اذهان عمومی‌ست» و این نهاد «پیگیری قضایی آن را تا رسیدن به نتیجه نهایی برای خود محفوظ می‌دارد».

دیروز برخی خبرگزاری‌ها گزارشی از «جلسه پرسش و پاسخ بسیجیان» با مجتبی ذوالنور، جانشین پیشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران منتشر کردند که او به «تماس تلفنی احمدی‌نژاد با خاتمی و هاشمی برای به عقب انداختن زمان انتخابات» اشاره کرده بود.

توضیحی از طرف آقای ذوالنور در مورد جزئیات این تماس منتشر نشده است.

خبرگزاری فارس به نقل از مجبتی ذوالنور در این جلسه گفته بود «آقای احمدی نژاد پیچیده عمل می‌کند و اعمال و رفتار ایشان قابل پیش‌بینی نیست و هر روز ممکن است کار جدیدی از ایشان سر زند».

جانشین پیشین نمایندگی رهبر ایران در سپاه پاسداران، اختلاف‌ها میان محمود احمدی‌نژاد و اکبر هاشمی رفسنجانی را «جنگ زرگری» نامیده و گفته بود «دو جریان به ظاهر متضاد برای هدف مشترک به وحدت می‌رسند.»

خبرگزاری تابناک نیز از قول او در همین جلسه نوشته است که «اگر یک‌هزار مشایی هم رد صلاحیت شوند آب از آب در این مملکت تکان نمی‌خورد».

این نخستین بار نیست که اخبار و گزارش‌هایی در مورد «احتمال تعویق انتخابات ریاست جمهوری» در صورتی که «اسفندیار رحیم مشایی رد صلاحیت شود» منتشر می‌شود.

انتشار این اخبار سبب شد که آیت‌الله علی خامنه‌ای شخصاً به آن واکنش نشان دهد.

رهبر جمهوری اسلامی روز ۱۶ اردیبهشت‌ماه در جمع دست‌اندرکاران انتخابات گفته بود «خیلی‌ها در این سال‌ها خواستند انتخابات را کمرنگ کنند یا زمان آن را به تعویق بیاندازند، اما تاکنون نتوانسته‌اند و بعد از این هم به توفیق الهی نخواهند توانست».

پیشتر نیز دیگر اصول‌گرایان در مورد تعویق انتخابات به رئیس‌جمهوری ایران هشدار داده بودند.

اما این نخستین بار است که خبر و تکذیبیه‌ای در مورد تماس تلفنی رئیس‌جمهوری ایران با آقایان هاشمی رفسنجانی و خاتمی برای تعویق انتخابات مطرح می‌شود.

اکبر هاشمی رفسنجانی و اسفندیار رحیم‌مشایی در میان گروهی دیگر از نامزدهای عمدتاً اصول‌گرا برای انتخابات پیش‌رو نام‌نویسی کرده‌اند.

در سال ۱۳۸۴ محمود احمدی‌نژاد با شکست اکبر هاشمی رفسنجانی، رقیب اصلی خود در انتخابات ریاست جمهوری، برای نخستین بار به مقام ریاست‌جمهوری رسید.

از آن زمان رئیس‌جمهوری پیشین ایران انتقادهای گوناگونی را به نحوه مدیرت کشور به ریاست آقای احمدی‌نژاد مطرح کرده است.

محمود احمدی‌نژاد نیز از منتقدان و مخالفان مدیریت اجرایی جمهوری اسلامی به دست اکبر هاشمی‌ رفسنجانی و محمد خاتمی محسوب می‌شود.

پیشتر رهبر جمهوری اسلامی گفته بود نظرش به نظر محمود احمدی‌نژاد نزدیک‌تر است.
XS
SM
MD
LG