لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۳۳

ارتش ترکیه: آزادراه الباب به حلب تحت کنترل کامل است


ارتش ترکیه می‌گوید شورشیان سوری تحت حمایت آن کشور، در نبرد علیه گروه موسوم به «حکومت اسلامی»، این گروه را در الباب محاصره کرده و آزادراه منتهی به حلب را به کنترل خود درآورده‌اند.

ارتش ترکیه اظهار داشته در پیشروی‌های اخیر از مخالفان تحت حمایت خود، پشتیبانی هوایی و زمینی کرده‌است.

خبرگزاری رویترز به نقل از گزارش روزانه‌ای که از عملیات موسوم به «سپر فرات» منتشر می‌شود، می‌گوید جنگنده‌های ترکیه به ۴۸ موضع «داعش» حمله کرده و ۱۵ تن از شبه‌نظامیان این گروه را کشته‌اند.

به گزارش روزنامه صباح، ارتش ترکیه روز اول دی ماه گفته چهار تن از سربازان آن کشور و یک نفر از اعضای «ارتش آزاد سوریه»، در جریان تازه‌ترین عملیات علیه گروه حکومت اسلامی، در پی انفجار بمبی کنار جاده در نزدیکی خودروی آن‌ها، زخمی شده‌اند.

عملیات ترکیه در خاک سوریه، سوم شهریور ماه، نخست برای بیرون راندن شبه‌نظامیان «حکومت اسلامی» از شهر «جرابلس» در مرز آغاز شد. به گفته آنکارا هدف از «سپر فرات» پاکسازی مناطق مرزی از نیروهای «حکومت اسلامی» و شبه‌نظامیان کرد است. ترکیه «یگان‌ها مدافع خلق»، شاخه اصلی شبه‌نظامیان کرد را نیز یک «گروه تروریستی» می‌داند. یگان‌های مدافع خلق از حمایت ایالات متحده برخوردار هستند.

ساعاتی پیش از انتشار گزارش تازه ارتش ترکیه، وزیران خارجه ایران، ترکیه و روسیه، در پایان نشستی مشترک در مسکو، بیانیه‌ای صادر کرده و بر مبارزه با دو گروه داعش و النصره، و تفکیک میان آنها و سایر گروه‌های مسلح تاکید کرده‌اند.

وزیران خارجه از تلاش‌های مشترک در شرق حلب برای تخلیه غیرنظامیان و خروج مخالفان مسلح نیز استقبال کرده‌اند. در عین حال گفته‌اند اولویت بر مبارزه با «تروریسم» و نه بر کنار کردن بشار اسد از قدرت است.

XS
SM
MD
LG