لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۲۱

نماینده ارشد حزب دمکرات آمریکا: در نقش روسیه در حملات سایبری به انتخابات شکی نیست


 آدام شیف، عضو کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان ایالات متحده، می‌گوید «من شک ندارم این کار (حملات سایبری) کار روس‌ها است. و فکر هم نمی‌کنم که دولت [آمریکا] شکی در این مورد داشته باشد»
آدام شیف، عضو کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان ایالات متحده، می‌گوید «من شک ندارم این کار (حملات سایبری) کار روس‌ها است. و فکر هم نمی‌کنم که دولت [آمریکا] شکی در این مورد داشته باشد»

یک نماینده ارشد حزب دمکرات در کنگره آمریکا می‌گوید «شک ندارد» روسیه پشت حملات سایبری اخیر به سازوکار انتخاباتی ایالتی آن کشور بوده و احتمالا «دولت نیز شکی در این مورد ندارد».

گفته‌های یازدهم مهر ماه آدام شیف، که در عین حال از اعضای ارشد کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان نیز هست، در پی نگرانی‌هایی‌ست که در مورد حملات سایبری به داده‌ها و اطلاعات و حتی ماشین‌های شمارش آرا، بیان شده‌است.

|برای دریافت تازه‌ترین خبرها به تلگــــرام رادیو فردا بپیوندید|

در عین حال این اظهارات، در پیوند با انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ماه آینده است.

ستاد انتخاباتی حزب دمکرات در کنگره و کمیته ملی آن حزب، در جریان رقابت‌های انتخاباتی، در میانه تابستان، هشدار دادند که سیستم‌های کامپیوتری آن‌های هدف حملات سایبری قرار گرفته است.

باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا، خود با اشاره به اینکه هکرهای روسی به اطلاعات دولتی و خصوصی آن کشور دستبرد زده‌اند، و نیز با اشاره به ستایش دونالد ترامپ از ولادیمیر پوتین، این احتمال را مطرح کرده بود که مسکو در تلاش برای دخالت در انتخابات آمریکا است.

دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه، در مواردی از از رئیس‌جمهوری روسیه و روش کشورداری او ستایش کرده‌است. آقای ترامپ در عین حال در همان زمان که خبرهای حملات منتشر شده بود از روسیه خواست سی‌هزار ایمیل «از دسترس خارج‌شده» هیلاری کلینتون در دوران مدیریتش بر وزارت خارجه را «منتشر کند».

به گزارش خبرگزاری رویترز، آدام شیف، عضو کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان ایالات متحده، می‌گوید «من شک ندارم این کار (حملات سایبری) کار روس‌ها است. و فکر هم نمی‌کنم که دولت [آمریکا] شکی در این مورد داشته باشد».

خود آقای ترامپ در جریان نخستین مناظره‌ای که با هیلاری کلینتون، داشته، در مورد این موضوع گفته «ممکن است کار روسیه باشد، ولی ممکن است کار چین باشد… اصلا ممکن است کار یک آدم ۲۰۰ کیلویی باشد که روی تختش نشسته».

روز شنبه گذشته، جه جانسون، وزیر امنیت داخلی آمریکا، گفت هکرها به رصد و سرکشی در سیستم‌های رای‌گیری خیلی از ایالت‌های آمریکا اقدام کرده‌اند، اما هیچ مدرک و شاهدی وجود ندارد که موفق شده باشند، در اطلاعات مربوط به آرا تاثیری گذاشته باشند.

آدام شیف نیز تاثیرگذاری هکرها بر نتیجه آرا را نامحتمل می‌داند، اما در عین هشدار داده است که حملات سایبری احتمالی به سیستم‌های ثبت رای‌دهندگان، در روز انتخابات، ممکن است به «ایجاد ناهماهنگی» بیانجامد. او در عین حال در مورد «افشای» احتمالی «ایمیل‌های دستکاری‌شده» و نتیجه آن بر انتخابات نیز هشدار داده‌است.

ایالات متحده بارها در مورد حملات سایبری از طرف روسیه ابراز نگرانی کرده‌است؛ کشوری که در کنار چین، از آن به عنوان «بزرگ‌ترین تهدید امنیتی سایبری» علیه آمریکا نام برده می‌شود. روسیه این اتهام‌ها را رد کرده‌است.

XS
SM
MD
LG