لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۵۳

زمین‌لرزه چهار ریشتری شهر شنبه را لرزاند


به گزارش خبرگزاری رسمی ایران، ساعت ۴ و ۳۹ دقیقه صبح امروز زمین‌لرزه‌ای به بزرگی چهار درجه در مقیاس ریشتر شهر شنبه و حوالی آن را در استان بوشهر لرزاند.

همزمان ایرنا خبر از بارش شدید باران در این استان نیز می‌دهد. بنا بر گزارش‌ها بارش ۲۴ ساعته باران تا روز جمعه تلفات جانی در پی نداشته، اما به سازه‌های زیربنایی در بوشهر، دیلم و گناوه خسارت زده است.

گزارش و خبری از خسارت‌های احتمالی جانی و مالی زمین‌لرزه گزارش نشده است.

بیستم فروردین ماه زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۶.۱ ریشتر در استان بوشهر دست کم ۳۷ کشته و نزدیک به هزار زخمی برجای گذاشت و در پی آن چند صد واحد مسکونی به طور کامل تخریب شدند.

اندکی پس از آن نیز زمین‌لرزه بسیار بزرگی در استان سیستان و بلوچستان رخ داد. این زمین لرزه در عمق ۹۰ کیلومتری زمین رخ داد و مناطق عمدتا کم‌سکنه را لرزاند و کسی در آن کشته نشد.

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۲ ریشتر نیز روز ۲۹ فروردین ماه استان آذربایجان شرقی را لرزاند، که آن هم خسارات چندانی بر جای نگذاشت.

طی هفته‌های گذشته زمین‌لرزه‌های مختلفی در شهرها و استان‌های ایران رخ داده است. تنها طی دو روز پس از زمین‌لرزه بوشهر دست کم ۱۶۰ پس‌لرزه تنها در این استان ثبت شد.

تقریبا تمام مناطق ایران بر گسل‌های زلزله‌خیز قرار دارند، با این همه بخش بزرگی از سازه‌های شهری و روستایی در برابر زمین‌لرزه ایمن نیستند.
XS
SM
MD
LG