لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۵۹

حق‌شناس: فعالیت حزب اعتماد ملی بیشتر می‌شود


محمد جواد حق‌شناس، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی، در گفت‌وگویی با خبرگزاری رسمی ایران، ایرنا، گفته است «تمامی دفاتر این حزب از این پس فعالیت خود را افزون‌تر و علنی‌تر خواهند کرد».

اعتماد ملی، حزبی است که مهدی کروبی، از چهره‌های سرشناس معترض به نتیجه انتخابات که اکنون در حصر است، آن را در سال ۱۳۸۴ تاسیس کرده بود.

دفتر این حزب در شهریور ماه سال ۱۳۸۸ -به گفته سخنگوی آن- با «حکم دادستانی تهران» مهر و موم شده بود.

قائم‌مقام اعتماد ملی می‌گوید «برای ما تلخ است که حزب را به صورت رسمی راه بیندازیم در حالی که دبیر کل ما (مهدی کروبی: در تصویر) در حصر است»
قائم‌مقام اعتماد ملی می‌گوید «برای ما تلخ است که حزب را به صورت رسمی راه بیندازیم در حالی که دبیر کل ما (مهدی کروبی: در تصویر) در حصر است»
با این همه روز شنبه قائم‌مقام این حزب گفت «دفتر حزب اعتماد ملی توسط مامورانی که تا امروز برای ما مشخص نشدند از سوی کدام دستگاه و نهاد ماموریت داشتند، تعطیل شد و بسیاری از وسایل حزب توقیف شد. هنوز هم نه مسئول چنین تصمیمی و نه اموال دفتر مشخص نشده‌اند».

در جریان اعتراض‌های چهار سال گذشته شماری از اعضای این حزب نیز بازداشت شدند.

اما پس از یازدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران که به پیروزی حسن روحانی انجامید، اعضای عالی‌رتبه این حزب از بازگشت آن به عرصه سیاسی خبر دادند.

رسول منتجب‌نیا، قائم‌مقام «اعتماد ملی» در روز نهم دی ماه در جمع گروهی از خبرنگاران در ایران گفت «حزب اعتماد ملی دیگر پلمب نیست و در حال حاضر از نظر وزارت کشور فعالیتش نیز منعی ندارد».

او همان زمان از دریافت دعوت‌نامه برای شرکت در نشست احزاب با وزیر کشور نیز خبر داده بود.

روز شنبه ۱۹ بهمن ماه نیز آقای منتجب‌نیا در یک سخنرانی در مسجد الهادی که خبرگزاری ایسنا آن را نقل کرده، با درخواست برای کمک به فعالیت مجدد حزب اعتماد ملی گفته بود «برای ما تلخ است که حزب را به صورت رسمی راه بیندازیم در حالی که دبیر کل ما (مهدی کروبی) در حصر است».

او در همان سخنرانی افزوده بود «خبردار هستیم که تلاش‌هایی در این زمینه در حال انجام است اما امیدواریم این تلاش‌ها مضاعف شود تا شاهد رفع این مشکلات باشیم و مراحل قانونی لازم به سرعت به اجرا درآید و شاهد حضور موثرتر حزب اعتماد ملی در جریان امور کشور باشیم.»

آقای حق‌شناس که همان روز با خبرگزاری ایرنا مصاحبه کرده با اشاره به «دستور جلسه اعضای حزب» گفته است «بنا بر مصوب شورای مرکزی، دفاتر استانی حزب اعتماد ملی موظف شدند که فعالیت خود را گسترده تر و فزاینده تر کنند».

این عضو شورای مرکزی «اعتماد ملی» از برگزاری سومین جلسه «گسترده» این حزب در اسفند ماه خبر داده است.
XS
SM
MD
LG