لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۴۹

وجود «ویدئویی» از آخرین لحظات سقوط «جرمن‌وینگز»


باقی‌مانده بدن مسافران، وسایل و لاشه هواپیما از منطقه‌ای دورافتاده در کوه‌های الپ فرانسه جمع‌آوری میشود
باقی‌مانده بدن مسافران، وسایل و لاشه هواپیما از منطقه‌ای دورافتاده در کوه‌های الپ فرانسه جمع‌آوری میشود

دو نشریه اروپایی می‌گویند ویدئویی را دیده‌اند، که آخرین لحظات را داخل هواپیمای ایرباس خطوط هوایی جرمن‌وینگز، پیش از سقوط آن در سه‌شنبه هفته گذشته نشان می‌دهد.

بنا به گفته مجله فرانسوی «پاری ماچ» و روزنامه آلمانی «بیلد»، در مورد درستی ویدئویی که بر یک تلفن همراه ضبط شده است «تردیدی وجود ندارد». این تلفن همراه در میان بقایای هواپیمای سقوط‌کرده پیدا شده است.

در تصاویر، شلوغی و هرج و مرج داخل کابین دیده می‌شود درحالی که مسافران نام «خدا» را فریاد می‌کشند.

بنا بر گزارش این دو نشریه، ویدئو تنها چند ثانیه طول می‌کشد و نشان می‌دهد که مسافران، پیش از برخورد هواپیما به کوه‌های آلپ در فرانسه، می‌دانستند چه اتفاقی در حال رخ دادن است.

خبرگزاری فرانسه، ۱۲ فروردین، از نشریه «پاری ماچ» نقل کرده است که «در تصویر از اوضاع شلوغ، به سختی می‌توان آدم‌ها را تشخیص داد، ولی صدای فریاد مسافران کاملا روشن می‌کند که آنها می‌دانند چه اتفاقی دارد می‌افتد».

به گفته این نشریه صدای مسافران به زبان‌های مختلف شنیده می‌شود که نام خدا را به زبان می‌آورند.

در عین حال گفته شده است که چند بار صدای برخورد جسمی آهنی شنیده می‌شود که احتمالا حاکی از تلاش کاپیتان هواپیما برای شکستن در کابین خلبان و ورود به آن است.

آندرئاس لوبیتس
آندرئاس لوبیتس

مقام‌های رسمی اعلام کرده‌اند که سقوط هواپیمای جرمن‌وینگز که به کشته شدن ۱۵۰ سرنشین آن انجامیده است، عمدی بوده و به دست کمک‌خلبان ۲۸ ساله آن، آندرئاس لوبیتس، صورت گرفته است.

دادستانی آلمان روز دوشنبه دهم فروردین گفت کمک خلبان پرواز شماره ۹۵۲۵ چند سال پیش به دلیل «میل به خودکشی» تحت درمان بوده است.

در عین حال تازه‌ترین خبرها حاکی از آن است که شرکت هواپیمایی لوفت هانزا، صاحب اصلی «جرمن‌وینگز»، پیشتر از طریق خود آندرئاس لوبیتس، از یک دوره ابتلای او به افسردگی باخبر شده بود.

XS
SM
MD
LG