لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۵۰

سرپرست وزارت ورزش: کی‌روش با قدرت به کارش ادامه می‌دهد


کارلوس کی‌روش پیشتر از «سران کشور» و «مدیران فوتبال» خواسته بود تا از تیم ایران حمایت مادی و فنی بکنند
کارلوس کی‌روش پیشتر از «سران کشور» و «مدیران فوتبال» خواسته بود تا از تیم ایران حمایت مادی و فنی بکنند
رضا صالحی امیری، سرپرست وزرات ورزش و جوانان ایران، در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر گفت: مشکل مالی فدراسیون فوتبال ایران به‌زودی حل می‌شود؛ او تاکید کرده است که کارلوس کی‌روش «به‌عنوان سرمربی تیم ایران با قدرت به کارش ادامه می‌دهد».

این گفته‌ها چند روز پس از آن مطرح می‌شود که موضوع برگزار نشدن اردوهای تیم ملی فوتبال ایران، مشکلات مالی و نیز «تغییرات احتمالی در کادر مربی‌گری»، واکنش‌ها گوناگونی را همراه داشته است.

آقای صالحی به خبرگزاری مهر گفته است «برای اینکه مشکلات فدراسیون فوتبال حل شود ما در کارگروهی این موضوع را بررسی کردیم و سه جلسه با حضور آقای کفاشیان با مسئولان مرتبط برگزار شد و در نهایت بر سر حل مشکلات مالی فدراسیون به تفاهم رسیدند.»

سرپرست وزارت ورزش و جوانان ایران می‌گوید در نشستی در روز پنج‌شنبه با حضور علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال و کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران، این موضوع اعلام خواهد شد.

تنش میان سرمربی تیم ایران و برخی مسئولان لیگ فوتبال این کشور طی روزهای گذشته بالا گرفته و این موضوع به خبرها و شایعات گوناگونی دامن زده بود.

کی‌روش پیشتر گفته بود «به مرحله‌ای رسیدیم که بسیار مهم است دیگر با منافع تیم ملی بازی نشود».

سرمربی تیم ملی ایران در آغاز شهریور ماه پس از لغو مجدد اردوی تدارکاتی تیمش که قرار بود در پرتغال برگزار شود، گفته بود «برنامه قطعی‌ام را به کفاشیان داده‌ام و از مسئولان می‌خواهم که تصمیم‌شان را برای تیم ملی بگیرند، زیرا زمان کمی تا جام جهانی داریم».

لغو اردوی پرتغال دومین از این دست بود که برای تیم فوتبال ایران رخ می‌داد و دلیل آن «مشکلات مالی» عنوان شده بود. اردوی نخست نیز قرار بود در پرتغال و در نیمه دوم مردادماه سال جاری برگزار شود که لغو شد.

علی کفاشیان طی روزهای گذشته از اظهار نظری روشن و گرفتن موضعی مشخص خودداری کرده است.

در عین حال طی هفته‌های گذشته شایعاتی در مورد تمایل دولت جدید برای استفاده از سرمربی ایرانی در جام جهانی، بار‌ها در رسانه‌های ورزشی ایران طرح شد.

افرادی چون داریوش مصطفوی، رئیس پیشین فدراسیون فوتبال و علی فتح‌الله‌زاده، مدیرعامل استقلال، نیز با صراحت، از تمایل خود برای استفاده از سرمربی ایرانی گفته‌اند.

کی‌روش پیشتر از «سران کشور» و «مدیران فوتبال» خواسته بود تا از تیم ایران حمایت مادی و فنی بکنند.
XS
SM
MD
LG