لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۱۵

بازداشت پنج «سارق» مسلح که «ادعا می‌کردند عضو داعش‌اند»


عباس‌علی محمدیان می‌گوید «سارقان» بازداشت شده مسلح به کلاشینکف و سلاح کمری بودند
عباس‌علی محمدیان می‌گوید «سارقان» بازداشت شده مسلح به کلاشینکف و سلاح کمری بودند

عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران می‌گوید پنج «سارق مسلح» که مدعی عضویت در گروه «داعش» بودند، بازداشت شده‌اند. پلیس می‌گوید این افراد پس از بازداشت هرگونه ارتباطی با داعش را منکر شده‌اند.

به گزارش ایرنا، آقای محمدیان روز جمعه، ۱۳ آذر، اعلام کرده این افراد بامداد روز پنجشنبه وارد ایستگاه هلال احمر مستقر در اتوبان کیلومتر ۳۵ تهران- قم شده و پس از گروگان‌گیری، اقدام به سرقت کرده بودند.

او افزوده «سارقان» بازداشت شده مسلح به کلاشینکف و سلاح کمری، با ادعای اینکه «از اعضای گروهک تروریست داعش» هستند به مدت یک ساعت کارکنان این ایستگاه را به گروگان گرفته بودند.

این مقام پلیس اضافه کرده این افراد «یک دستگاه آمبولانس، یک دستگاه پراید، مقادیری وجه نقد به همراه تعدادی از تجهیزات پزشکی» نیز سرقت کرده بودند و کمتر از ۲۴ ساعت بعد در شهریار دستگیر شدند.

به گفته محمدیان «این پنج متهم پس از دستگیری به صراحت به جرم خود اعتراف و هرگونه وابستگی خود را به گروهک تروریستی داعش منکر شدند.»

رئیس پلیس آگاهی تهران همچنین افزوده «این افراد از اراذل و اوباش تحت تعقیب پلیس بوده و در بازه سنی ۲۲ تا ۳۰ سال قرار دارند.»

خبرگزاری مهر نیز گزارش کرده در جریان این سرقت «۸ نفر از پرسنل هلال احمر توسط پنج سارق مسلح و به مدت سه ساعت گروگان گرفته شده بودند.»

برخی از کارمندان به گروگان گرفته شده گفته‌اند که این افراد «همگی ما را روی زمین خوابانده و دست و پاهای همگی ما را بستند و عنوان کردند که عضو داعش بوده و قصد کشتن همه ما را دارند.»

این خبرگزاری هویت اختصاری این پنج نفر را «مهدی»، «رضا»، «محمد»، «خرم» و «بهزاد» اعلام کرده است.

مجازات سرقت مسلحانه در ایران براساس قوانین جمهوری اسلامی می‌تواند اعدام باشد. در عین حال با توجه به استفاده این افراد از پوشش «داعش» مشخص نیست قوه قضائیه چه حکمی برای آنها صادر کند.

طی دو ماه گذشته و به ویژه پس از حملات مرگبار پاریس، گزارش‌هایی از تهدید ایران از سوی گروه حکومت اسلامی، منتشر شده است. در عین حال حضور یگان ویژه پلیس در سطح خیابان‌های مرکزی شهر تهران نیز افزایش پیدا کرد.

فرماندهان پلیس هدف از این حضور را آمادگی برای مقابله با «تهدید‌های تروریستی» اعلام کرده‌اند.

XS
SM
MD
LG