لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۰:۲۸

پنتاگون: یک مقام کلیدی «حکومت اسلامی» در حمله هوایی کشته شد


پرچم حکومت خودخوانده اسلامی
پرچم حکومت خودخوانده اسلامی

وزارت دفاع ایالات متحده می‌گوید در پی حمله هوایی ائتلاف به رهبری آن کشور که بیش از دو هفته پیش انجام شده است، یک مقام ارشد حکومت خودخوانده اسلامی، که مسئولیت هماهنگی حملات انتحاری و جمع‌آوری نیرو و پول را بر عهده داشته، کشته شده است.

نام این مقام ارشد حکومت خودخوانده اسلامی «طارق بن طهار العونی الحرزی» عنوان شده و پنتاگون می‌گوید، در شهر شمالی «شدادی» در سوریه، روز ۱۶ ژوئن (۱۹ روز پیش) کشته شده است.

برادر او با نام «علی»، از دیگر اعضای گروه موسوم به حکومت اسلامی، کسی که در حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی، لیبی، دست داشته، یک روز پیش از آن در پی حملات هوایی در عراق کشته شده است.

خبرگزاری فرانسه می‌گوید آمریکا برای الحرزی، ۳۳ ساله تونسی‌تبار، جایزه‌‌ای ۳ میلیون دلاری تعیین، و او را با لقب «امیر انتحاری‌کنندگان» توصیف کرده بود.

به گفته ایالات متحده او در سال ۲۰۱۳ نقشی اصلی در حملات انتحاری و انفجار خودروهای بمب‌گذاری شده داشته است.

کاپیتان جف دیویس، سخنگوی وزارت دفاع ایالات متحده، گفته است مرگ او «بر توانایی «داعش» در به کارگیری نیروهای تروریست خارجی در سوریه و عراق و نیز در جریان انتقال آدم‌ها و تجهیزات در مرز سوریه و عراق تاثیر گذار است.»

به گفته پنتاگون طارق بن طهار العونی الحرزی در انتقال تجهیزات و نیرو به سوریه و عراق دست داشته است. گفته شده او از جمله کسانی‌ست که برای گروه افراطی منابع مالی تهیه می‌کرده است.

به گفته آمریکا او از جمله دو میلیون دلار از منبعی در قطر برای گروه موسوم به «حکومت اسلامی» تهیه کرده است.

شبکه خبری ای‌بی‌سی می‌گوید حمله یک «هواپیمای بدون سرنشین» دلیل مرگ الحرزی است. به گفته این شبکه برادر او نیز در پی حمله هواپیمای بدون سرنشین در عراق کشته شده است.

ائتلافی به رهبری ایالات متحده حملاتی هوایی را علیه گروه موسوم به حکومت اسلامی در عراق و سوریه انجام می‌دهد.

سازمان دیدبان حقوق بشر سوریه، که مقر آن در لندن است و بر جنگ داخلی سوریه نظارت دارد، پیشتر گفته بود ۸ هزار نفر از نیروهای این گروه در حملات هوایی و نیز در پی نبردهای زمینی در سوریه کشته شده‌اند.

XS
SM
MD
LG