لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۵۸

با کشته شدن کودک اسرائیلی نتانیاهو تهدید به «تشدید» حملات کرد


نخست‌وزیر اسرائیل
نخست‌وزیر اسرائیل

در پی پرتاب موشکی از باریکه غزه به خاک اسرائیل که به گفته مقام‌های آن به کشته شدن یک کودک چهار ساله انجامیده، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر آن کشور گفته است «حماس بهای سنگینی پرداخت خواهد کرد».

این کودک چهار ساله در پی جراحت ناشی از انفجار موشکی در یک مزرعه در دهکده‌ای اشتراکی (کیبوتص)، جان خود را از دست داده است.

به گزارش رسانه‌های اسرائیلی، نتانیاهو گفته است ارتش آن کشور بر شدت عملیات خود علیه حماس در باریکه غزه می‌افزاید.

این نخستین بار است که از زمان بازگشت به دور تازه خشونت‌ها پس از بی‌نتیجه ماندن مذاکرات آتش‌بس در قاهره، یک اسرائیلی در پی حملات گروه‌های مسلح در غزه، کشته می‌شود.

این کودک در عین حال چهارمین غیرنظامی در طرف اسرائیل است که طی نبردهای شش هفته گذشته کشته شده است.

۳۱ مرداد ماه علاوه بر این کودک، سه نفر نیز در پی موشک‌پرانی، در یک کنیسه، در شهر اشدود مجروح شدند.

به گزارش روزنامه «جروزالم‌پست»، بنیامین نتانیاهو، اندکی پس از اعلام مرگ کودک چهار ساله، با مقامی محلی گفت‌وگو کرده و از افزایش عملیات در غزه «تا زمانی که اهداف عملیات «مرز بازدارنده» حاصل شود» گفته است.

مرز بازدارنده نام عملیات اسرائیل علیه شبه‌نظامیان در باریکه غزه است که از هشتم ژوئیه آغاز شده است. طی این عملیات بیش از دو هزار فلسطینی، عمدتا غیر نظامی، کشته شده‌اند. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس و به نقل از سازمان ملل متحد، دست‌کم ۴۷۸ نفر از قربانیان فلسطینی، کودک و خردسال بوده‌اند.

مجموع قربانیان در طرف اسرائیل ۶۸ نفر است که ۶۴ نفر آنها سرباز هستند.

مقام‌های عالی‌رتبه حماس طی روزهای گذشته هدف حملات اسرائیل بوده‌اند و سه فرمانده ارشد این گروه نیز در تازه‌ترین دور از حملات کشته شده‌اند.

این گروه حاکم بر باریکه غزه روز جمعه ۱۸ نفر از ساکنان آن منطقه را به اتهام جاسوسی برای اسرائیل اعدام کرد؛ دست‌کم هفت نفر از این افراد مقابل مسجدی در برابر عموم تیرباران شده‌اند.

طی روز جمعه ۳۱ مرداد -به گفته مقام‌های اسرائیلی- ۸۰ موشک از غزه پرتاب شده و جنگنده‌های ارتش آن کشور نیز ۳۰ بار به آن باریکه حمله کرده‌اند.

XS
SM
MD
LG