لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۰۳
از راست پنس و کین
از راست پنس و کین

روند مناظره تیم کین و مایک پنس، معاونان کلینتون و ترامپ

مایک پنس، معاون دونالد ترامپ و تیم کین، معاون هیلاری کلینتون، رقیبان اصلی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، تنها مناظره رو در روی خود را، در پیوند با انتخابات هشتم نوامبر، انجام دادند.

مایک پنس، معاون دونالد ترامپ و تیم کین، معاون هیلاری کلینتون، رقیبان اصلی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، تنها مناظره رو در روی خود را، در پیوند با انتخابات هشتم نوامبر، انجام دادند.

آقای پنس، ۵۷ ساله، فرماندار ایالت ایندیانا و آقای کین، ۵۸ ساله، سناتور ویرجینیا است.

هر دو طرف مذاکره تلاش اصلی خود را متمرکز بر دفاع از رقیبان اصلی انتخابات و شایستگی آن‌ها برای هدایت ایالت متحده و نیز انتقاد از دیگری کرده‌اند.

این مناظره در دانشگاه «لانگ‌وود» در «فارم‌ویل»، ایالت ویرجینیا، انجام شد. روش پرسش‌ها کم و بیش شبیه مناظره نخست انتخابات ریاست‌جمهوری‌ میان کلینتون و ترامپ بود، هر چند دو طرف بارها مذاکره را از پرسش‌های اصلی دور کردند.

این مناظره ۹۰ دقیقه طول کشید؛ مجری مناظره خانم الین کیهانو، نخستین مجری آسیایی‌تبار مناظره‌ای از این دست بود.

معاونان کلینتون و ترامپ در مورد مسئله پلیس و امنیت صحبت می‌کنند.

کین می‌گوید باید فاصله میان پلیس و شهروندان را کم کرد. او از سیاست‌های ترامپ در مورد پلیس و جامعه انتقاد می‌کند. به گفته کین، کلینتون با خشونت‌های ناشی از اسلحه مقابله خواهد کرد. او نیز مانند هیلاری کلینتون از سیاست‌های سخت‌گیرانه بیشتر در مورد مالکیت سلاح حمایت می‌کند.

مایک پنس می‌گوید عمویش پلیس بوده و پلیس‌ها «بهترین‌ها» هستند. او نیز از ایده جامعه و پلیس حمایت می‌کند. معاون ترامپ در عین حال از کشیدن مسئله تیراندازی‌های اخیر در آمریکا به موضوع نژاد و نژادپرستی انتقاد می‌کند. و از اینکه حملاتی به پلیس و «متعصب» جلوه دادن آن‌ها شده، از جمله از طرف هیلاری کلینتون.

کین می‌گوید ترامپ به مهاجران لاتین و به زنان و به آفریقایی‌تبارها حمله کرده و به آن‌ها ناسزا گفته است. او می‌گوید فکر نمی‌کند حتی مایک پنس از گفته‌های ترامپ حمایت کند.

پنس می‌گوید دونالد ترامپ در مورد رویارو شدن با مسئله مهاجران غیرقانونی برنامه دارد؛ برنامه‌هایی مانند بیرون کردن مهاجرانی که پیشینه خلاف‌کاری دارند یا آن‌هایی که بیش از زمان مجاز در آمریکا مانده‌اند.

مایک پنس در آغاز سخنان خود نام دانشگاهی که در آن مناظره برگزار می شود را اشتباه بیان کرد. او به جای تشکر از دانشگاه «لونگ وود» از دانشگاه «نور وود» تشکر کرد.

کین: ما به اصلاحات کلی سیستم مهاجرتی اعتقاد داریم. ترامپ می‌خواهد مهاجران را بیرون کند.

پنس: مرزها باید امن شوند، نه فقط با کشیدن دیوار... عده‌ای آدم به صورت غیرقانونی آمده‌اند و حالا کارهای خلاف قانون انجام می‌دهند. ترامپ به وضوح می‌خواهد اول این آدم‌ها را بیرون کند، بعد سیستم مهاجرت را اصلاح کند.

کین: ترامپ گفته همه آن‌ها باید بروند (مهاجران)... ما ملتی بناشده بر پایه مهاجرت و مهاجران هستیم.

پرسش‌ها اکنون در مورد موضوع تروریسم و تهدید‌های امنیتی‌ست.

کین می‌گوید تهدیدهای ناشی از تروریسم کاهش یافته، از جمله به خاطر اینکه آمریکا و ایران بر سر برنامه اتمی تهران به توافق رسیدند. او کشته شدن بن‌لادن در زمان ریاست اوباما و وزارت کلینتون اشاره می‌کند و می‌گوید او برنامه دارد. اما ترامپ حرف‌های متناقضی زده و برنامه‌های خطرناکی دارد. از جمله علیه ناتو، از جمله با حمایت از کسانی مانند رهبر کره شمالی. ترامپ می‌خواهد جهان بیش از گذشته صاحب بمب اتمی شود.

مایک پنس: آمریکا از زمانی که اوباما رئیس‌جمهوری شده به جای ناامن‌تری تبدیل شده. بن لادن رهبر القاعده بود، اما مسئله امروز داعش است. داعش توانست مناطق زیادی را تحت کنترل خود درآورد. کلینتون و اوباما، موفق نشدند سیاست مناسبی را در عراق پیاده کنند.

بیشتر

XS
SM
MD
LG