لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۰۸

استرالیا: قطعات پیداشده در موزامبیک به احتمال زیاد معتلق به ام‌اچ۳۷۰ است


قطعه‌ای که اوایل ماه مارس پیدا شد
قطعه‌ای که اوایل ماه مارس پیدا شد

دو سال پس از ناپدید شدن هواپیمای خطوط مالزی، قطعاتی در موزامبیک پیدا شده که استرالیا می‌گوید به احتمال زیاد بخشی از بدنه بوئینگ پرواز شماره ۳۷۰ است.

تا پیش از این قطعه‌ای از هواپیما، آن هم در اطراف قاره آفریقا پیدا شده بود. سیدنی اعلام کرده تحقیقات در مورد یافته‌ها ادامه دارد.

بوئینگ ۷۷۷ هواپیمایی مالزی، با ۲۳۹ سرنشین از کوالالامپور عازم پکن (بیجینگ) بود که ناپدید شد. ناپدید شدن این هواپیما تبدیل به یکی از اسراآمیزترین سوانح هوایی شده است و از آنجایی که جعبه سیاه هواپیما هنوز پیدا نشده، تحقیقات در مورد این واقعه تقریبا غیرممکن به نظر می‌رسد. قطعات اخیر هم هزاران کلیومتر دور از محلی که جست‌وجوی هواپیما بر آن متمرکز بوده، و آن‌ هم دو سال پس از ناپدید شدن هواپیما، پیدا شده‌اند.

با این همه پیدا شدن این قطعات نشان می‌دهد، مدلی که ادامه روند جست‌وجو را شکل داده، چندان اشتباه نیست. دارن چستر، وزیر حمل‌ونقل استرالیا، پنجم فروردین ماه به خبرنگاران گفته است «اینکه قطعات در ساحل شرقی آفریقا پیدا شده، با روند جست‌وجو همخوانی دارد و بر تلاش‌ها (برای یافتن هواپیما) در جنوب اقیانوس هند صحه می‌گذارد».

اوایل ماه جاری میلادی قطعه‌ای سفید رنگ در ساحل موزامبیک پیدا شد. این قطعه را یک ماجراجوی آمریکایی که شخصا تحقیقاتی را در مورد پرواز ۳۷۰ انجام می‌دهد، پیدا کرده‌است.

در مرداد ماه گذشته نیز قطعه دیگری در اطراف ماداگاسکار پیدا شده بود که مشخص شد متعلق به بوئینگ ۷۷۷ هواپیمایی مالزی است.

گروهی از متخصصان از استرالیا، مالزی و نیز شرکت بوئینگ مشغول تحقیق بر قطعات پیدا شده هستند.

تصور عمومی محققان و کارشناسان بر این است که هواپیمای ناپدید شده، به دلیل یا دلایلی در اقیانوس هند سقوط کرده‌است.

XS
SM
MD
LG