لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۴۹

تاکید رهبر کره شمالی بر آمادگی انجام حمله به کره جنوبی و آمریکا


یک پوستر تبلیغاتی در پیونگ‌یانگ
یک پوستر تبلیغاتی در پیونگ‌یانگ

کیم جونگ‌اون، رهبر کره شمالی، می‌گوید آزمایش موشکی آن کشور از زیردریایی «موفق» بوده و تاکید کرده حکومتش این توانایی را دارد که هر وقت خواست به کره جنوبی و ایالات متحده حمله کند.

عصر روز شنبه کره شمالی دست به انجام آزمایشی موشکی از طریق زیردریایی زد، که ساعاتی بعد مقام‌های دولتی کره جنوبی گفتند، «موفقیت‌آمیز نبوده است».

روز پنجم اردیبهشت ماه، خبرگزاری رسمی کره شمالی از رهبر آن کشور نقل کرده که آزمایش اخیر موفق بوده و پیونگ‌یانگ در حال حاضر صاحب «جنگ‌افزارهای قوی هسته‌ای» و «سیستم قابل اعتمادی برای پرتاب» آنها است.

به گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی، کیم جونگ‌اون گفته است حکومتش اکنون «از ابزار تازه دیگری برای انجام حمله قوی اتمی، در هر زمان که کمیته مرکزی حزب (حاکم) لازم بداند، برخوردار است».

در گزارش این خبرگزاری گفته شده که موشک بالستیک تازه، از «عمیق‌ترین جای دریا» پرتاب شده و از فناوری «بسیار پیشرفته‌ای» برخوردار است.

خبرگزاری دولتی کره جنوبی، یون‌هاپ، می‌گوید موشک‌های پرتاب‌شونده از زیردریایی، به سختی قابل ردیابی هستند و برتری آنها در مقایسه با بسیاری سلاح‌های دیگر، قابلیت حمل و تغییر مکانشان توسط زیردریایی‌ست که کار دفاعی را مشکل‌تر می‌کند.

رهبر کره شمالی در موارد مختلفی کشورهای کره جنوبی و نیز ایالات متحده را به انجام حملات اتمی تهدید کرده‌است.

آزمایش‌های اخیر موشک‌های بالستیک در آن کشور، موجی از تحریم‌های تازه را علیه پیونگ‌یانگ همراه آورده؛ پکن، مهم‌ترین متحد کره شمالی، نیز به انتقاد از ادامه آنها پرداخته است.

تنش‌ها در شبه‌جزیر کره، در پی آزمایش چهارم هسته‌ای‌نظامی پیونگ‌یانگ، و نیز رزمایش بسیار بزرگ کره جنوبی و آمریکا در منطقه، افزایش پیدا کرده‌است.

رسانه‌ها و تحلیل‌گران کره جنوبی، این احتمال را مطرح کرده‌اند که همسایه شمالی خود را برای انجام آزمایش پنجم هسته‌ای‌نظامی آماده می‌کند؛ آنچه ممکن است در ماه مه، در آستانه برگزاری کنگره اصلی «حزب کارگران»، حزب حاکم به رهبری خاندان کیم، صورت گیرد.

XS
SM
MD
LG