لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۲۳

اوباما به کلینتون تبریک گفت، با سندرز دیدار می‌کند


از راست: کلینتون و سندرز
از راست: کلینتون و سندرز

کاخ سفید آمریکا می‌گوید باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آن کشور، کسب آرای کافی از سوی هیلاری کلینتون در رقابت‌های درون‌حزبی دمکرات‌ها برای نامزدی انتخابات ریاست‌جمهوری را، به او تبریک گفته است.

اوباما قرار است با برنی سندرز، رقیب اصلی کلینتون در این رقابت‌ها، بنا به درخواست سندرز، دیداری داشته باشد.

به گفته کاخ سفید اوباما در تماسی تلفنی با کلینتون، ۱۸ خرداد ماه (بامداد ۱۹ خرداد به وقت تهران) به وزیر خارجه پیشین دولت خود تبریک گفته است.

جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید، در بیانیه‌ای گفته است «کارزار تاریخی او (هیلاری کلینتون) به میلیون‌ها نفر الهام بخشیده و ادامه نبردهای او در زندگی‌اش برای طبقه متوسط و خانواده‌ها و کودکان است».

آقای اوباما با برنی سندرز نیز گفت‌وگوی تلفنی داشته و قرار است بنا به درخواست سناتور ورمونت، با او در روز پنج‌شنبه دیدار کند.

رئیس‌جمهوری ایالات متحده از برنی سندرز «به خاطر انرژی بخشیدن به میلیون‌ها آمریکایی، با تعهدش به مسائلی مانند مقابله با نابرابر اقتصادی و نفوذ گروه‌های صاحب تاثیر در سیاست ما» تشکر کرده است.

هیلاری کلینتون در حال حاضر بیشترین شمار نمایندگان (دلگیت‌های) انتخاباتی در رقابت‌های درون‌حزبی را کسب کرده است. او به پیروزی‌های خود در ۶ ایالت دیگر در روز سه‌شنبه نیز ادامه داده‌است. [بیشتر بخوانید]

وزیر خارجه پیشین آمریکا روز سه‌شنبه در یک سخنرانی گفته است «ما به نطقه عطفی رسیده‌ایم» و «برای اولین بار در تاریخ آمریکا یک زن، نامزد یک حزب اصلی می‌شود».

آقای سندرز، رقیب اصلی او، پیشتر تاکید کرده بود که رقابت با خانم کلینتون تا روز تشکیل گردهمایی ملی دمکرات‌ها برای اعلام نامزد نهایی، در ماه آینده میلادی، ادامه خواهد داشت.

اوباما و کلینتون در رقابت‌های درون‌حزبی سال ۱۳۸۷ رقیب یکدیگر بودند که در نهایت با پیروزی اوباما به پایان رسید. خانم کلینتون در همان زمان حمایت کامل خود را از این سیاستمدار دمکرات که دو بار به ریاست‌جمهوری ایالات متحده رسیده، اعلام کرد.

XS
SM
MD
LG