لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۳۹

گفت‌وگوی اوباما با مشاوران امنیتی خود در مورد تهدیدهای «داعش»


به گفته کاخ سفید، به باراک اوباما گفته شده، اطلاعات مشخص و معتبری در مورد انجام حملاتی مشابه آنچه در بروکسل رخ داد، وجود ندارد
به گفته کاخ سفید، به باراک اوباما گفته شده، اطلاعات مشخص و معتبری در مورد انجام حملاتی مشابه آنچه در بروکسل رخ داد، وجود ندارد

کاخ سفید آمریکا می‌گوید رئیس‌جمهوری آن کشور روز دوشنبه، نهم فروردین‌ماه، دیداری با مشاوران امنیت ملی داشته تا در مورد اقدامات ایالات متحده در زمینه مقابله با «حکومت اسلامی» (داعش)، گفت‌وگو کند.

این دیدار در پی حملات انتحاری و انفجارهای مرگبار بروکسل که خلافت خودخوانده اسلامی مسئولیت آنها را برعهده گرفته، انجام شده‌است.

به گفته کاخ سفید، به باراک اوباما گفته شده، اطلاعات مشخص و معتبری در مورد انجام حملاتی در آمریکا، مشابه آنچه در بروکسل رخ داد، وجود ندارد.

به گزارش رویترز مشاوران امنیت ملی ایالات متحده، به رئیس‌جمهوری آن کشور در مورد افزایش فعالیت‌ها برای تبادل اطلاعات میان هم‌پیمانان بین‌المللی توضیح داده‌اند. اوباما نیز از اعضای تیم امنیتی خود خواسته تمام تلاش خود را به کار گیرند تا جلوی هر توطئه‌ای از سوی گروه حکومت اسلامی گرفته شود.

حملات بروکسل در هفته گذشته جان ۳۵ نفر را گرفت. برآوردهای اطلاعاتی حاکی از آن است که میان عناصر این حملات و حملات پاریس ارتباطی وجود دارد. در جریان تیراندازی و انفجارهای انتحاری پاریس، ۱۳۰ نفر کشته و صدها نفر زخمی شدند.

برخی مقام‌های ارشد غربی در امور ضد تروریسم می‌گویند ضعیف شدن گروه اسلامی در سوریه و عراق، احتمال افزایش حملات آنها در خارج از خاورمیانه را افزایش می‌دهد.

ائتلافی به رهبری ایالات متحده از یک سو و نیروهای مسلح دولتی و شبه‌نظامی از سوی دیگر، درگیر نبردهایی با گروه موسوم به حکومت اسلامی در عراق و سوریه هستند. جنگنده‌های روسیه نیز در این نبردها از نیروهای وابسته به بشار اسد در سوریه حمایت می‌کنند.

گروه حکومت اسلامی، طی ماه‌های گذشته، مناطقی مانند تکریت، کوبانی یا پالمیرا را از دست داده‌است.

به گزارش آسوشیتدپرس کاخ سفید آمریکا از کشورهای اروپایی خواسته‌است تا برای افزایش و بهبود شرایط امنیتی و جلوگیری از وقایع تروریستی مانند حملات بروکسل، دست به اقدامات بیشتری بزنند.

جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید به خبرنگاران گفته باراک اوباما از متحدان اروپایی آمریکا خواسته تا در مورد تبادل اطلاعات میان خود و نیز با ایالات متحده، کارهای بیشتری انجام دهند.

به گفته ارنست در این زمینه پیشرفت‌هایی صورت گرفته، اما هنوز «می‌توان و باید بیشتر انجام داد».

XS
SM
MD
LG