لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۴۵

بهای نفت در آمریکا به پایین‌تر سطح طی شش سال و نیم رسید


بهای نفت در نیویورک، در پی انتشار گزارش‌ها در مورد افزایش ذخایر نفتی در ایالات متحده آمریکا، به پایین‌ترین سطح خود طی شش سال و نیم گذشته سقوط کرد.

اطلاعات تازه منتشر شده نشان می‌دهد که موجودی نفتی ایالات متحده، در هفته گذشته با ۲.۶ میلیون بشکه افزایش به ۴۵۶.۲۱ میلیون بشکه رسیده است.

۲۸ مرداد ماه در بازار نیویورک، بهای نفت «وست تگزاس اینترمیدیت»، از شاخص‌های اصلی قیمت‌گذاری نفت در بازارهای جهانی، برای عرضه در ماه میلادی سپتامبر (ماه آینده) با ۱.۸۲ دلار کاهش، به بشکه‌ای ۴۰ دلار و ۸۰ سنت تنزل پیدا کرد.

در لندن، نفت برنت، شاخص قیمت‌گذاری اروپایی، برای عرضه در اکتبر با ۱.۶۵ دلار به ۴۷ دلار و ۱۶ سنت برای هر بشکه رسید.

خبرگزاری رویترز از طارق ظاهر، عضو هیئت مدیره گروه مشاوران «تیچ»، می‌گوید «شمار تازه اعلام‌شده (موجودی نفت) کاملا شگفتی‌آور بود».

خبرگزاری فرانسه می‌گوید انتظار می‌رود با پایان یافتن فصل تابستان و کاهش رانندگی‌های مربوط به آن، بهای نفت کاهش بیشتری پیدا کند.

اندی لیپو، رئیس مشاوران «لیپو اویل» به خبرگزاری فرانسه می‌گوید «با نزدیک شدن ماه‌های پیش رو، تقاضا برای نفت خام رو به کاهش خواهد گذاشت، آنچه بازار را نگران خواهد کرد».

گروه لیپو برآورد کرده است که بهای نفت در آمریکا به کم‌تر از ۴۰ دلار در هر بشکه سقوط کند. هر چند ممکن است این تنزل بها، مدتی طولانی ادامه پیدا نکند.

گزارش‌ها و نقل قول‌ها از مشاوران و کارشناسان بازار نشان می‌دهد که آمار ارائه‌شده در مورد ذخایر نفتی آمریکا، چندان پیش‌بینی شده نبود.

افزایش تولید نفت کشورهای تولیدکننده «اپک»، نگرانی‌ها در مورد رکود اقتصادی چین و افزایش موجودی نفت در بازارهای جهانی، نیز بر بهای نفت بی‌تاثیر نیستند.

نشریه فوربس در گزارشی در ۲۸ مرداد ماه با اشاره به موارد مشابه می‌گوید در عین حال عربستان سعودی اعلام کرده، باز هم به میزان نفت استخراجی خود می‌افزاید. آنچه به گفته این نشریه، بدون بهبود در وضعیت بازار، با خوشبینی تاجران نفتی همراه نیست.

XS
SM
MD
LG