لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۴:۵۹

قطر: نقل‌قول امیر در مورد ایران و آمریکا در خبرگزاری دولتی کار هکرها است


شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر
شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر

قطر اعلام کرده‌است خبرگزاری دولتی آن کشور هدف حمله هکرهایی قرار گرفته که خبری جعلی، از جمله در مورد ایران، و به نقل از امیر آن کشور منتشر کرده‌اند.

«خبری» که در ساعت‌های گذشته در برخی رسانه‌های داخلی ایران، از جمله خبرگزاری‌های دولتی و نیز رسانه‌های منطقه مانند «العربیه» بازتاب پیدا کرده بود، به نقل از امیر قطر می‌گوید ایران «یک قدرت اسلامی» است و «عقلانیتی» در دشمنی با آن «وجود ندارد».

خبری که دولت قطر می‌گوید ناشی از حمله هکرها است، در عین‌حال به نقل از شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر گفته است روابط این کشور با اسرائیل «در سطح خوبی» است.

خبر جعلی که برای ساعاتی در وب‌سایت دولتی آن کشور قرار داشت، می‌گوید قطر سفیران خود را از بحرین، مصر، کویت، عربستان سعودی و امارات متحده عربی، به‌خاطر «تنش‌ها» با دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، فراخوانده‌است.

شیخ سیف بن احمد ثانی، مدیر دفتر روابط عمومی دولت قطر، گفته است در حال حاضر تحقیقات در مورد این حمله سایبری ادامه دارد. او از رسانه‌ها خواسته‌است که بیانیه‌های جعلی را بازنشر ندهند.

نقل‌قول‌هایی که دولت قطر اعلام کرده جعلی هستند، اندکی پس از آن منتشر شده که آقای ترامپ در سفر به عربستان سعودی و دیدار با سران کشورهای اسلامی، در کنار سلمان، پادشاه عربستان، به‌شدت از ایران انتقاد کرد.

رئیس‌جمهوری ایالات متحده در سخنانی در حضور رهبران کشورهای اسلامی، جمهوری اسلامی را حکومتی توصیف کرد که «لنگرگاهی امن به تروریست‌ها می‌دهد و از آن پیشتیبانی مالی می‌کند و مسئول بی‌ثباتی در منطقه است».

وزارت خارجه ایران در واکنش، آمریکا را به «جنگ‌افروزی، مداخله‌گری، ایران‌هراسی و فروش سلاح خطرناک و بی‌فایده به حامیان اصلی تروریسم» متهم کرده‌است.

دونالد ترامپ در آغاز سفر خارجی خود با امیر قطر نیز دیدار کرده بود.

XS
SM
MD
LG