لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۱۶

سومین روز بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی روحانی در مجلس

از صبح چهارشنبه ۲۳ مرداد، سومین روز بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی حسن روحانی در مجلس ایران آغاز شد.

۰۸:۳۵ ۲۳.۵.۱۳۹۲
بررسی صلاحیت علی ربیعی، وزیر پیشنهادی برای وزارت کار و رفاه اجتماعی، که از ترکیب سه وزراتخانه، تشکیل شده، آغاز شد.
۰۸:۳۷ ۲۳.۵.۱۳۹۲
نشست علنی امروز به ریاست علی لاریجانی و به گزارش خبرگزاری مجلس با حضور ۲۳۲ نفر از نمایندگان آغاز شده است.
۰۸:۴۱ ۲۳.۵.۱۳۹۲
صابری، اولین نماینده مخالف علی ربیعی می‌گوید: مشکلات زیادی در این وزارت‌خانه وجود دارد و از ربیعی می‌خواهد تا به برخی پرسش‌ها از جمله از سوی معلولان یا بازنشستگان شرکت فولاد ایران که مدت‌هاست حقوق بازنشستگی نگرفته‌اند، پاسخ دهد.
۰۸:۴۴ ۲۳.۵.۱۳۹۲
دومین مخالف علی ربیعی از او می‌پرسد در نظام تولید چه برنامه‌ای دارد و برنامه او برای حمایت از کارگران و کاهش تقابل میان کارفرما و کارگران چیست؟ او می‌گوید آقای ربیعی در مورد اقتصاد «متکی بر تعاون» نیز برنامه‌ خاصی ندارد.
۰۸:۵۰ ۲۳.۵.۱۳۹۲
منصور آرامی اولین نماینده موافق با علی ربیعی سخنرانی خود را آغاز می‌کند و می‌گوید فقط بر اساس شناخت از ربیعی‌ست که سخن می‌گوید؛ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برنامه‌های گسترده‌ای دارد و علی ربیعی در این پست تخصص دارد، چراکه توانایی مدیریت استراتژیک دارد و اهل مشورت و همفکری‌ست.
آرامی می‌گوید وزیر پیشنهادی چندین کتاب و پایان‌نامه در حوزه علمی در زمینه مورد نیاز همین وزارتخانه منتشر کرده است.
منصور آرامی به امکان فساد گسترده در وزارت تعاون اشاره می‌کند و می‌گوید در این مورد هم ربیعی صاحب صلاحیت است.
۰۸:۵۸ ۲۳.۵.۱۳۹۲
غلامرضا تاجگردون، نماینده گچساران و باشت، موافق بعدی علی ربیعی‌ست. او می‌گوید پیشتر با آقای ربیعی آشنایی خاصی نداشته ولی در دیدارهایی که با او داشته به این نتیجه رسیده، که در این وزارتخانه متخصص است. آقای تاجگردون نیز می‌گوید نگاه «استراتژیک» برای این وزارتخانه بسیار مهم است.
۰۹:۱۳ ۲۳.۵.۱۳۹۲
محمدرضا پورابراهیمی داورانی، نماینده کرمان و راور، مخالف بعدی علی ربیعی‌ست و چند اسلاید نشان می‌دهد. او می‌گوید این وزارت‌خانه به اندازه سه وزارت خانه در ایران نقش دارد و آقای ربیعی برای این وزارت سابقه و اطلاعات کافی ندارد.
۰۹:۲۳ ۲۳.۵.۱۳۹۲
موید حسینی صدر، نماینده خوی، موافق علی ربیعی، در آغاز سخنانش از مخالفان تشکر می‌کند و می‌گوید تنها به مخالفت‌های آقای پورابراهیمی پاسخ می‌دهد. او می‌گوید اگر قرار باشد تنها یک اقتصاددان را مسئول این وزارتخانه کنیم، نهادهای زیر آن می‌توانستند تحت کنترل وزارت اقتصاد قرار بگیرند و نه وزارت تعاون. او می‌گوید مشکلات دولت قبلی را نباید برای وزیری که هنوز نیامده برشمرد. او می‌گوید برای این وزارت‌خانه «کسی که مدیریت بلد باشد» و «پاکدست» باشد، لازم است.
۰۹:۲۵ ۲۳.۵.۱۳۹۲
آقای صدر کمی مکث کرده و می‌گوید چرا یکی آن وسط داد و فریاد می‌کند. علی لاریجانی می‌گوید او دارد دفاع می‌کند، به حرف‌هایتان ادامه دهید.
۰۹:۲۹ ۲۳.۵.۱۳۹۲
علیرضا محجوب، نماینده تهران، موافق علی ربیعی، می‌گوید اول از همه می‌خواهد تذکر بدهد. رئیس جلسه می‌گوید تذکرات از وقت او کم می‌شود.

بیشتر

XS
SM
MD
LG