لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۵۸

شبه‌نظامیان عمدتاً کـُرد سوریه به «چهار کیلومتری» رقه رسیده‌اند


در این عکس از دو هفته پیش نیروهای «یگان‌های مدافع خلق» در کنار خودروی زرهی ارتش آمریکا در نزدیک مرز ترکیه دیده می‌شوند
در این عکس از دو هفته پیش نیروهای «یگان‌های مدافع خلق» در کنار خودروی زرهی ارتش آمریکا در نزدیک مرز ترکیه دیده می‌شوند

سازمان دیدبان حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن است در گزارش تازه‌ای از جریان نبردها میان «نیروهای دمکراتیک سوریه» با نفرات گروه موسوم به حکومت اسلامی، می‌گوید شبه‌نظامیان عمدتا کـردِ «نیروهای دمکراتیک»، به چهار کیلومتری شهر رقه رسیده‌اند.

بنا بر گزارش «دیدبان حقوق بشر سوریه» شبه‌نظامیان کـُرد که از حمایت ائتلاف به رهبری آمریکا برخوردار هستند، در حالی‌که با مقاومت شدید نفرات «داعش» روبه‌رو هستند، اکنون در چهار کیلومتری شمال‌شرق رقه، موضع گرفته‌اند.

↯​برای دریافت تازه‌ترین خبرها به تلگــــرام رادیو فردا بپیوندید

همزمان گزارش‌هایی از وقوع درگیری میان «نیروهای دمکراتیک سوریه» و نفرات «داعش» در شش کیلومتری شرق رقه و نیز ۱۳ کیلومتری شمال‌غرب این شهر منتشر شده‌است.

یک روز پیش از انتشار گزارش سازمان دیدبان حقوق بشر سوریه، فرماندهان «نیروهای دمکراتیک سوریه» گفته بودند با آغاز تابستان پیش‌رو، عملیات نهایی بازپس‌گیری رقه، از گروه موسوم به حکومت اسلامی آغاز خواهد شد.

در میانه هفته گذشته وزارت دفاع ایالات متحده اعلام کرد دولت این کشور بنا دارد در جریان ادامه نبردها علیه گروه موسوم به حکومت اسلامی در سوریه، «تا جایی که لازم است» تسلیحات در اختیار شبه‌نظامیان کُـرد بگذارد.

شبه‌نظامیان کرد و افراد «یگان‌های مدافع خلق» (ی‌پ‌گ) نیروهای اصلی در بدنه و هسته فرماندهی «نیروهای دمکراتیک سوریه» هستند.

ترکیه که از ارسال سلاح برای کـردهای سوریه انتقاد کرده، «یگان‌های مدافع خلق» را شاخه‌ای از «پ‌کا‌کا» و یک گروه تروریستی می‌داند. دولت ایالات متحده چه در زمان باراک اوباما و چه در دوره کنونی از پذیرش این دسته‌بندی خودداری کرده‌است.

سخنگوی پنتاگون، روز سه‌شنبه گذشته به خبرنگاران گفته بود «نیروهای دمکراتیک سوریه، تحت حمایت‌های آمریکا و ائتلاف، تنها نیروی زمینی هستند که قادر خواهند بود در آینده نزدیک رقه را پس بگیرند».

این گروه در حال حاضر شهر «طبقه» و یک سد بزرگ در نزدیکی رقه را از تصرف گروه حکومت اسلامی خارج کرده‌است.

XS
SM
MD
LG