لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۲:۰۵

در حملات ارتش سوریه در نزدیکی دمشق ده‌ها غیرنظامی کشته شدند


حملات گسترده و مرگبار به دوما در روزهای گذشته جان بسیاری را در این منطقه پرازدحام در نزدیکی دمشق گرفته است
حملات گسترده و مرگبار به دوما در روزهای گذشته جان بسیاری را در این منطقه پرازدحام در نزدیکی دمشق گرفته است

در پی حمله هوایی ارتش سوریه به منطقه‌ای در نزدیکی دمشق که در دست شورشیان سوری‌ست، «دست‌کم ۳۴ غیرنظامی از جمله ۱۲ کودک کشته شده‌اند»؛ «۱۲ نفر» نیز در حمله موشکی شورشیان به منطقه‌ای در دست دولت مرکزی کشته‌شده‌اند.

سازمان دیدبان حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن است، یک‌شنبه اول شهریور ماه، گفت شمار قربانیان حمله هوایی به دوما که روز شنبه انجام شده، به «۳۴ غیرنظامی» از جمله «۱۲ کودک» رسیده است.

خبرگزاری رویترز گزارش داده است که دست‌کم ۵۰ جسد از زیر آوار بیرون آورده شده‌اند.

شمار کشته‌شدگان طی ساعت‌های گذشته نزدیک به دو برابر افزایش پیدا کرده است.

خبرگزاری فرانسه از قول رامی عبدالرحمن، رئیس دیدبان حقوق بشر سوریه، نقل کرده است که طی ساعت‌های شب، جسدهای بیشتری در مناطقی که هدف حمله قرار گرفتند، پیدا شده است.

به گفته این سازمان، شماری از حملات روز شنبه تمام اعضای خانواده‌هایی ساکن در این منطقه، در شمال شرقی دمشق، را کشته است.

ویدئویی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، بیرون آوردن یک کودک را که از حملات جان به در برده است، از زیر آوار نشان می‌دهد

تلویزیون دولتی سوریه نیز می‌گوید ۱۱ نفر در حمله موشکی شورشیان به مناطقی در دست حکومت، و یک نفر نیز در خود دمشق کشته شده است.

حملات متقابل نیروهای ارتش سوریه و شورشیان به یکدیگر در حومه دمشق، به ویژه در دوماه، چندین روز است که با شدت ادامه دارد.

یک هفته پیش از این دست‌کم ۱۰۰ نفر در حملات جنگنده‌های ارتش سوریه به دوما که ظاهرا هدف از آن گروه «جیش‌الاسلام» بوده، کشته شدند.

این گروه شورشی یک روز قبل از آن به «حرستا» حمله کرده بود.

منطقه دوما در نزدیکی دمشق، منطقه‌ای پرجمعیت است و ده‌ها غیر نظامی در هفته‌های گذشته در حملاتی که گاه به طور ممتد به بازارهای روزانه آن شده، کشته شده‌اند.

حکومت سوریه می‌گوید حملات تنها گروه‌های مسلح شورشی را هدف قرار می‌دهد.

حمله هوایی ارتش بشار اسد در روز یک‌شنبه گذشته یکی از بدترین و مرگبارترین حملات طی چهار سال و نیم گذشته، از زمانی که جنگ داخلی سوریه آغاز شده، به شمار می‌رود.

جنگ داخلی سوریه، دست‌کم ۲۵۰ هزار قربانی بر جای گذاشته و با ۱۰ میلیون نفری که محل سکونت خود را ترک کرده‌اند، پدیدآورنده یکی از گسترده‌ترین امواج آوارگان در جهان به شمار می‌رود.

XS
SM
MD
LG