لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۳۳

افزایش حملات ترامپ به رسانه‌ها و طرح دوباره اتهام «تقلب» در انتخابات


نامزد حزب جمهوری‌خواه اتهام «تقلب» در انتخابات را دوباره مطرح کرده است و در عین حال بر شدت حملات خود به رسانه‌های آمریکا، هیلاری کلینتون و هوادران او افزوده است.

آقای ترامپ ۲۵ مهر ماه در توئیتر خود نوشته است «در انتخابات قطعا به خاطر رسانه‌های دغل و تحریف‌کار که از هیلاری کلینتون حمایت می‌کنند، تقلب صورت گرفته؛ در عین حال در بسیاری از مراکز رای‌گیری نیز تقلب شده‌است».

او در توئیت دیگری نیز این اتهام را مطرح کرده و می‌گوید رسانه‌ها در همکاری با کلینتون و انتشار آنچه هرگز اتفاق نیافتده، مشغول تقلب در انتخابات هستند.

این توئیت‌ها در حالی منتشر شده که مایک پنس، معاون آقای ترامپ، اعلام کرده نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در هشتم نوامبر هرچه باشد، نامزد حزب جمهوری‌خواه آن را حتما می‌پذیرد. در حال حاضر نظرسنجی‌ها حاکی از پیشی گرفتن هیلاری کلینتون، نامزد حزب دمکرات، در رای‌گیری ماه آینده است.

این نخستین بار نیست که اتهام‌هایی نظیر آنچه اکنون بیان شده از سوی دونالد ترامپ مطرح می‌شود. او در میانه تابستان نیز مدعی شده بود ممکن است در این انتخابات «تقلب» صورت گیرد. ادعایی که در تاریخ معاصر رقابت‌های انتخاباتی آمریکا بی‌سابقه توصیف شده و با واکنش باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا نیز روبه‌رو شد.

باراک اوباما ۲۳ مهر ماه نیز به این ادعاها واکنش نشان داد و گفت ترامپ، «اکنون طوری برخورد می‌کند که اگر انتخابات مطابق میل او پیش نرود، به خاطر کار‌هایش نیست، بلکه به خاطر دستکاری و تقلب (در انتخابات) است».

روز گذشته نیز رابی موک، مدیر ستاد انتخاباتی کلینتون، در واکنش به اتهام‌های تقلب گفت سازوکار انتخاباتی در ایالات متحده «عادلانه، آزاد و باز است… مردم را باید تشویق به شرکت در رای‌گیری کرد و نه اینکه همه‌چیز را زیر سوال برد، چون یکی نامزدها نگران است که در انتخابات شکست خواهد خورد».

خبرگزاری رویترز می‌گوید آقای ترامپ در اتهام‌های مطرح‌شده اخیرش مدرکی از آن‌چه «تقلب» در انتخابات می‌نامد، ارائه نکرده است.

نامزد حزب جمهوری‌خواه، روز یک‌شنبه در توئیت دیگری که منتشر کرد، با اشاره به حمله‌ای که اخیرا به دفتر مرکزی این حزب در کارولینای شمالی شده، گفت «حیواناتی که نماینده هیلاری کلینتون» و دمکرات‌ها هستند مسئول این حمله بوده‌اند.

مقام‌های محلی گفته‌اند به این ساختمان در شهر «هیلزبورو» با مواد آتش‌زا حمله شده و بر دیوار آن نیز علامت «گردونه خورشید» (صلیب شکسته) و شعاری که جمهوری‌خواهان را اعضای حزب «نازی» (حزب هیتلر) توصیف می‌کند، نقش بسته است.

هیلاری کلینتون در واکنش به این حمله آن را «وحشتناک و غیر قابل قبول» توصیف کرده و در توئیتر خود نوشته است بسیار خوش‌حال است که همه در سلامت هستند.

XS
SM
MD
LG