لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۳۱

تمرین نظامی مشترک ارتش های آمریکا و بحرین


کمتر از يک ماه پيش نيز، نيروی دريايی آمريکا دست به بزرگترين تمرين نظامی خود در خلیج فارس در حوالی آب های مرزی ايران زد.
کمتر از يک ماه پيش نيز، نيروی دريايی آمريکا دست به بزرگترين تمرين نظامی خود در خلیج فارس در حوالی آب های مرزی ايران زد.

ارتش آمريکا روز سه شنبه ، ۲۴ آوريل ، اعلام کرد که نيروهای دريايی این کشور مستقر در بحرين در خليج فارس، به همراه ارتش بحرین، یکی از بزرگترین مانورهای نظامی در این کشور را برگزار کردند.


به گزارش خبرگزاری رويترز، بيش از ۸۰۰ نفر از نيروهای آمريکايی در اين تمرين شرکت کردند. کمتر از يک ماه پيش نيز، نيروی دريايی آمريکا دست به بزرگترين تمرين نظامی خود در خلیج فارس در حوالی آب های مرزی ايران زد.


به گفته شاهدان عینی، روز سه شنبه، راه اصلی که به پايگاه دريايی آمريکا در بحرين منتهی می شود، به شدت تحت مراقبت پليس و نيروهای امنيتی بود و در نزديکی پايگاه دريايی آمريکا آمبولانس های متعددی در حال آماده باش بودند.


نيروی دريايی آمريکا اعلام کرد که هدف اين تمرين نظامی که «دريانورد صحرا» ناميده شده، ايجاد هماهنگی بیشتر بين نيروهای بحرينی و آمريکايی برای مديريت بحران است.


سخنگوی نيروی دريايی آمريکا درباره اين که سناريوی تمرينات نظامی در مورد چه موضوعی بوده، توضیحی نداد.


وی گفت که تمرينات مشابه ای در ماه مارس در سال ۲۰۰۵ انجام گرفته و تمرينات امسال ربطی با وقايع منطقه ندارد.


به گزارش خبرگزاری رويترز در تمرينات روز سه شنبه در بحرين، فقط نيروهای آمريکايی در پايگاه نظامی بحرين حضور داشتند و کشتی های نظامی آمريکا که در خليج فارس حضور دارند، در اين عمليات شرکت نکردند.


بریتانیا بازرسی ها را از سر می گیرد


همزمان دس براون، وزير دفاع بريتانيا، روز سه شنبه، اعلام کرد که نيروی دريايی اين کشور در شمال خليج فارس، گشت زنی و بازرسی را برای جلوگيری از وارد و خارج شدن اجناس قاچاق به عراق، از سر می گيرد.


دولت بريتانيا پس از دستگيری ۱۵ نفر از نظاميان اين کشور در ماه پيش توسط نيروهای ايرانی، گشت زنی نيروهای خود را در اين منطقه به تعليق در آورده بود.


۱۵ نظامی بريتانيايی به مدت ۱۳ روز در ايران بازداشت بودند. دولت بريتانيا اعلام کرده بود که نظاميان بريتانيايی در داخل مرزهای آبی عراق دستگير شدند.


ايران اين ادعا را رد کرده اعلام کرد که اين نظاميان در داخل آب های ايران دستگير شدند.


آقای براون گروهی را مامور تحقيق در مورد چگونگی دستگيری ملوانان و تفنگداران بريتانيايی توسط ايران کرده است. اين نظاميان زمان دستگيری در قايق های کوچکی دور از کشتی شان در آب های کم عمق مشغول گشت زنی و بازرسی بودند.


XS
SM
MD
LG