لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۰۳

«آلمان خواستار تشدید تحریم ها علیه ایران است»


هفته نامه « اشپیگل» ادعا کرد که آلمان درپی تشدید تحریم ها علیه تهران است.
هفته نامه « اشپیگل» ادعا کرد که آلمان درپی تشدید تحریم ها علیه تهران است.

هفته نامه « اشپیگل» در شماره اخیر خود گزارش داد که دولت آلمان خواستار تشدید قابل توجه تحریم ها علیه ایران است.


به گزارش این هفته نامه آلمانی، دولت این کشور می خواهد شرکت های انرژی، موسسات مالیاتی و بانک های این کشور را متقاعد به قطع رابطه با تهران کند.


به گزارش «خبرگزاری آلمان»، این تصمیم دولت آلمان می تواند بخشی از تلاش های این کشور برای افزایش فشار به تهران برای توقف غنی سازی اورانیوم محسوب شود.



به گزارش « اشپیگل»، نمایندگانی از وزارتخانه های مختلف آلمان روز دوشنبه هفته گذشته با یکدیگر دیدار و در مورد اقدامی هماهنگ در این زمینه گفت و گو کرده اند.


این هفته نامه افزود: وزارتخانه های دارایی و اقتصاد آلمان قرار است با نمایندگان شرکت ها و موسسات مالی آلمان در این زمینه مذاکره و گفت و گو کنند.


این مجله اضافه کرد: این طرح دولت آلمان برای افزایش فشار به ایران از پیشنهاد دولت فرانسه الهام می گیرد که از کشورهای اروپایی خواستار توقف تجارت با ایران شده بود.


به گزارش خبرگزاری آلمان، سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان روز شنبه از اظهار نظر در مورد گزارش اشپیگل خودداری کرد.


شورای امنیت سازمان ملل متحد با تصویب سه قطعنامه تحریمی از ایران خواسته تا غنی سازی را متوقف کند، ولی تهران از این درخواست سرپیچی کرده و به غنی سازی ادامه داده است.



آلمان دارای روابط بسیار گسترده اقتصادی با ایران است.


بر اساس آمارهای ارائه شده، آلمان ۱۷۰۰ شرکت فعال در ايران دارد و دو سوم شرکت های ايرانی از تکنولوژی آلمانی استفاده می کنند.


در همين ارتباط، اداره فدرال تجارت خارجی آلمان در شش ماه اول سال جاری ميلادی، ۱۹۲۶ معامله بازرگانی با ايران را تصويب کرده است.



ديتهارت پالاشکه، استاد دانشگاه در آلمان و مدير بخش آلمانی جامعه هواداران صلح برای خاورميانه، که بيش از ۱۹ هزار عضودر جهان دارد، در گفت و گویی با «رادیو فردا» گفته است: آلمان با استفاده از اهرم های فشاراقتصادی اش می تواند ايران را مجبور کند تا از کوشش برای دسترسی به سلاح هسته ای دست بردارد و برنامه غنی سازی اش را رها کند. اما در عمل، آلمان تمايل جدی برای اين کار ندارد.
XS
SM
MD
LG