لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۰۸

چهارشنبه «سرنوشت ساز» برای تيم ملی فوتبال ايران


با دعوت از مهدی مهدوی کيا از اينتراخت فرانکفورت، وحيد هاشميان از بوخوم و جواد نکونام و مسعود شجاعی از اوساسونای اسپانيا، تيم ملی فوتبال ايران آماده نبرد حياتی با امارات، در راه جام جهانی شده است.


مسابقه ايران - امارات در بعد از ظهر چهارشنبه ۱۹ نوامبر در ورزشگاه آل مکتوم انجام می شود.



بیشتر بخوانید:
ايران ۱- قطر ۰

امارات با سه شکست پياپی در برابر تيم های ملی عربستان و کره شمالی در خانه و کره جنوبی در سئول، کمترين اميد را برای راهيابی به جام جهانی دارد.


تيم ملی فوتبال ايران روز يکشنبه، ۲۶ آبان، در حالی سفر به امارات را آغاز کرد که پيکار دبی از ويژگی سرنوشت سازی برای راهيابی به مرحله پايانی انتخابی جام جهانی ۲۰۱۰ برخوردار است.


پيش از گزينش بازيکنان ايرانی ساکن اروپا، رسول خطيبی و مهرزاد معدنچی از بازيکنان حاضر در امارات به جمع ملی پوشان دعوت شده بودند. چهار بازيکن ساکن اروپا يک روز بعد از پرواز تيم ملی به دبی، به ياران ملی پوش پيوستند.


ايران با چهار امتياز از دو بازی با تيمی رو به رو می شود که در روند شکست های پياپی در رقابت های اخير از نظر روانی در سراشيبی سقوط قرار گرفته است و نمی تواند در برابر تيمی که نخستين شکست را در اين مسير برای امارات رقم زد، حريفی زهردار و خطرناک باشد.


ايران در مرحله پيشين مقدماتی جام جهانی با پيروزی يک بر صفر در ابوظبی امارات از موقعيتی خطرناک پای به مرحله اميد بخشی گذاشت.


اما در کنار اين ويژگی مثبت برای تيم ايران خبرهايی از دگرگونی های اساسی در تيم امارات دل نگرانی هايی را برای مسئولان تيم ملی به همراه داشته است.


هومن افاضلی، مربی تيم ملی، در يک برنامه زنده تلويزيونی از استخدام دو بازيکن مصری و سنگالی با پذيرش مليت اماراتی خبر داد.


در همین حال تيم ملی ايران با حمايت ايرانيان پرتعداد ساکن اين کشور منطقه جنوبی خليج فارس، کمتر احساس بازی در خانه حريف را کرده و در رقابت های رسمی اغلب پيروز بوده است.


«بیم و امید در امارات»


ملی پوشان ايران تا کنون در راه جام جهانی پيش رو نيز در برابر تيم های سوريه، کويت، امارات، عربستان سعودی و کره شمالی بی شکست بوده اند و در مرحله کنونی با چهار امتياز از دو بازی، شرايطی حساس و تعيين کننده دارند.



ايران در گروه پنج تيمی ب انتخابی جام جهانی در منطقه آسيا، حريفی آشنا به نام کره جنوبی را نيز رو در رو دارد که مسابقه رفت با اين تيم با فاصله ای نزديک به سه ماه، در روز يازدهم فوريه در تهران انجام خواهد شد.

پيروزی ديگری در خاک امارات می تواند به پايان اميدهای صعود امارات منتهی و ايران را به رسيدن به چهارمين حضور در جام جهانی مطمئن سازد.


ايران در گروه پنج تيمی ب انتخابی جام جهانی در منطقه آسيا، حريفی آشنا به نام کره جنوبی را نيز رو در رو دارد که مسابقه رفت با اين تيم با فاصله ای نزديک به سه ماه، در روز يازدهم فوريه در تهران انجام خواهد شد.


از اين گروه دو تيم به جام جهانی صعودی مستقيم دارند. در شرايط کنونی گرفتن امتياز از امارات نقشی تعيين کننده برای ايران پيش از رويارويی با کره جنوبی دارد.


ايران برای راهيابی به آفريقای جنوبی نبايد تيمی بازنده در چهار مسابقه باقی مانده در تهران باشد و هر امتياز خارج از خانه گامی تکميل کننده در اين راه خواهد بود.


در گروه ب، تيم های ايران، عربستان سعودی، کره شمالی و کره جنوبی چهار امتيازی هستند و امارات امتيازی ندارد. کره شمالی يک بازی بيش از سه تيم ديگر دارد.


در حالی که ايران برای مسابقه در امارات همچنان علی کريمی را در اختياز نخواهد داشت، دعوت از کريم باقری پس از هشت سال غيبت در تيم ملی و بازگشت وحيد هاشميان از بند مصدوميت، کفه تجريه را در تيم ملی سنگين تر می کند.


با جدی شدن مصدوميت وغيبت مجتبی جباری و نا آمادگی و مصدوميت آندرانيک تيموريان و عمل مينيسک پای هادی عقيلی بايد چهره ديگری از تيم ملی را در ورزشگاه آل مخدوم دبی تماشا کرد.
علی دايی در انتخاب اخيرش برای بازی تدارکاتی با تيم ملی قطر بازيکنان ايرانی ساکن اروپا و امارات را نداشت.


XS
SM
MD
LG