لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۱۵

ایران، به روایت عدد و رقم: خداحافظی «۸۰۰ هزار نفری» با تهران


۴۰ درصد پست‌ها و کارکنان دستگاه های اجرايی بايد تا پايان مرداد ماه به خارج از تهران منتقل شوند.

۸۰۰ هزار نفر از کارمندان دولت و خانواده های شان، تا پايان اين ماه، بايد با تهران وداع کنند. به نوشته تهران امروز که با احتساب «بيش از ۵۰۰ هزار کارمند دولت در تهران و متوسط سرانه خانوار در ايران که ۴ نفر است به صورت تقريبی ۸۰۰ هزار نفر تهران را ترک می کنند.»


۵۰ تا ۷۰ درصد اجاره ها در شهرهای ديگر به دنبال تصميم دولت به خروج ۴۰ درصدی کارمندان از پايتخت افزايش يافته است.روزنامه جهان صنعت نوشت اين روزها در شهرهای مورد نظر برای انتقال ادارات دولتی پديد آمده و منابع محلی خبر افزايش ۵۰ تا ۷۰ درصدی قيمت اجاره املاک در شهرهای شيراز و اصفهان را مخابره کردند.»

۱.۵ درصد از کارمندان از اين طرح دولت استقبال کرد ه اند. مصطفی کواکبيان، نماينده سمنان، نيز با انتشار يادداشتی در روزنامه جهان صنعت تعيين ضرب الاجل دولت برای خرج اجباری کارمندان از تهران را ناشی از ناکامی طرح دولت برای خروج تشويقی کارمندان ارزيابی کرده و نوشته است: «پس از تبليغات سه ماهه فقط ۱۵ هزار نفر ثبت‌ نام کرده ‌اند.

۱۶۳ شرکت و دستگاه دولتی مجبور به ترک پايتخت شدند.

۱۱۰۰ کارمند سازمان ميراث فرهنگی قرار است «به اجبار» از تهران به شهرستان‌هايی چون شيراز و اصفهان منتقل شوند.

۱۰ سال دوری از تهران، مدت زمانی است که افراد منتقل شده شامل کارمندان شاغل و بازنشستگان، حق اجازه بازگشت به تهران را نخواهند داشت.» اين خبر را عبدالعلی تاجی، معاون حقوقی معاونت توسعه مديريت و سرمايه‌ انسانی رياست جمهوری اعلام کرد.

۲۶ روز به خروج کارمندان باقی مانده است.
XS
SM
MD
LG