لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۱۵

۳۱ نفر در خشونت های عراق کشته شدند


پليس عراق اعلام کرد که در روز يکشنبه درگيری ها در جنوب بغداد موجب کشته شدن چهار غير نظامی شده است.
پليس عراق اعلام کرد که در روز يکشنبه درگيری ها در جنوب بغداد موجب کشته شدن چهار غير نظامی شده است.

مقامات عراقی اعلام کردند که در خشونت ها و تيراندازی در شهرهای این کشور، حداقل ۳۱ نفر طی روزهای شنبه و یکشنبه کشته و دهها نفر نیز زخمی شدند.


به گزارش خبرگزاری فرانسه، مقامات نظامی عراقی می گويند که روز شنبه، بر اثر انفجار يک بمب در شمال بغداد، در کنار مينی بوسی که حامل زائران شيعه بود، دست کم نه نفر از جمله دو کودک و سه زن جان خود را از دست داده اند.


پليس عراق همچنين اعلام کرد که در شهر سامره نيز انفجار کاميونی موجب کشته شدن دست کم ۱۷ نفر شده است.


يکی از مقامات پليس شهره سامره که در ۱۲۰ کيلومتری شمال بغداد قرار دارد و اکثريت ساکنان آن سنی مذهب هستند، گفته است: «اين کاميون در يک حمله انتحاری عليه نيروهای ويژه پليس مورد استفاده قرار گرفت و ۱۷ نفر کشته و ۲۷ نفر ديگر زخمی برجای گذاشت.»


به گفته همين مقام پليس در ميان کشته شدگان چند کودک و زن نيز ديده می شوند.


بر اثر اين انفجار تعدادی از ساختمان ها تخريب شدند و مردم روز يکشنبه مشغول تميز کردن منطقه بودند. اين انفجارها در زمان جشن عيد فطر صورت گرفته است.



پاپ بنديکت شانزدهم، رهبر کاتوليک های جهان روز يکشنبه خواستار آزادی دو کشيش کاتوليکی شد که در شمال عراق به گروگان گرفته شده اند.

در همین حال، گزارش های دیگر حاکیست که چهار نفر ديگر از غير نظاميان عراقی در شهر اسکندريه در ۶۰ کيلومتری بغداد بر اثر تيراندازی بين نيروهای امنيتی و مردان مسلحی که هويتشان مشخص نشده است کشته شدند.


يک نفر ديگر در روستايی در نزديکی شهر حله بر اثر تيراندازی مردان مسلح کشته شده است.


پليس عراق همچنين اعلام کرد که در روز يکشنبه درگيری ها در جنوب بغداد موجب کشته شدن چهار غير نظامی شده است.


پاپ: کشيشان را آزاد کنيد


در همین حال، پاپ بنديکت شانزدهم، رهبر کاتوليک های جهان روز يکشنبه خواستار آزادی دو کشيش کاتوليکی شد که در شمال عراق به گروگان گرفته شده اند.


گزارش ها حاکی از آن است که آدم ربايان خواستار دريافت يک ميليون دلار در قبال آزادی اين دو کشيش شده اند.


پاپ اعلام کرد که دو کشيش ربوده شده از کليسای کاتوليک سوری هستند و تهديد به مرگ شده اند. مقامات نظامی آمريکا در شمال عراق اعلام کردند که آنها در حال بررسی اين آدم ربايی هستند.


سازمان ملل در گزارشی که هفته گذشته انتشار داد اعلام کرد که وضعيت اقليت ها در عراق از ماه آوريل گذشته به شدت رو به وخامت گذاشته است.


يک کشيش کاتوليک در ماه ژوئن در موصل به قتل رسيد و تاکنون هیچ گروه یا شخصی مسئوليت چنين تروری را بر عهده نگرفته است.


XS
SM
MD
LG