لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۲۹

انفجار دو خودرو در شمال عراق ۲۲ کشته داد


در حوادث روز دوشنبه عراق نیز حداقل ۲۱ نفر کشته شدند.
در حوادث روز دوشنبه عراق نیز حداقل ۲۱ نفر کشته شدند.

انفجار دو خودرو بمبگذاری شده در شمال عراق که رييس پليس و يکی از رهبران سنی متحد نيروهای آمريکايی را هدف قرار داد ۲۲کشته برجای گذاشت.


به گزارش خبرگزاری رويترز، اين دو خودرو در شهر بيجه در ۱۸۰ کيلومتری شمال بغداد منفجر شدند.


پليس عراق می گويد که يکی از خودروهای بمبگذاری شده مسجدی را هدف قرار داد که در جريان آن ۱۸نفر از شهروندان اين کشته و ۲۲ نفر ديگر زخمی شدند.


يک منبع پليس گفته است که هدف اين بمبگذاری، حمد الجبوری، از رهبران عرب سنی شورای «بيداری» در استان صلاح الدين بود. هنوز مشخص نيست که آيا وی در اين حمله آسيبی ديده است يا نه.


شورای ياد شده بر اساس مدلی طراحی شده است که برای نخستين بار در استان انبار به کار گرفته شده و هدف از آن نيز گردهم آوردن شيوخ عرب سنی در کمک به نيروهای آمريکايی برای مبارزه با شبه نظاميان القاعده است.


  • تلفات روز سه شنبه در عراق در ادامه اخباری منتشر می شود که حاکی از کشته شدن حداقل ۲۱ نفر ديگر در خشونت های اين کشور در روز دوشنبه است.

در انفجار دوم که با هدف ترور رييس پليس شهر بيجه صورت گرفت وی در اين ترور مجروح شد، ولی چهار محافظ او جان خود را از دست دادند.


در خشونت های ديگر در عراق که روز سه شنبه به وقوع پيوست معاون رييس پليس استان نينوا توسط مردان مسلح در شهر موصل کشته شد و رييس اطلاعات پليس در شهر کرکوک نیز در تيراندازی يک خودروی عبوری زخمی شد.


واشينگتن و فرماندهان ارتش آمريکا در عراق می گويند که انجام عمليات امنيتی در اين کشور که با همراهی ۳۰ هزار سرباز اضافی اعزامی به عراق صورت گرفته است باعث شده که ميزان تلفات نيروهای نظامی آمريکا و شهروندان عراق در ماه سپتامبر کاهش يابد.


اين عمليات با هدف دادن زمان به رهبران عراقی برای تصويب قوانينی به منظور انجام مصالحه ميان اکثريت شيعيان و اقليت سنی در اين کشور صورت گرفته است.


اين گزارش ها در ادامه اخباری منتشر می شود که حاکی از کشته شدن حداقل ۲۱ نفر ديگر در خشونت های اين کشور در روز دوشنبه است.


در بدترين حمله اين روز، ۱۰ نفر در جريان حمله يک خودروی بمبگذاری شده به ايستگاه پليس در شهر سامرا در شمال عراق جان خود را از دست دادند.


XS
SM
MD
LG