لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۶:۵۹

یک نوجوان ایرانی در اسرائیل بستری شد


بيمارستان «تل هشومر» در تل آویو.
بيمارستان «تل هشومر» در تل آویو.

دراوج بحران ميان جمهورى اسلامى ايران و اسرائيل، و در حاليكه تهديد هاى لفظى بين دو كشور بالا گرفته است، پزشكان اسرائيلى در تل آويو به درمان یک نوجوان ايرانى مشغول شده اند.



بشنوید:
مدیا پلیر-رئال

نوجوانى كه در يک خانواده مسلمان ايرانى به دنيا آمده، مبتلا به بيمارى سرطان مغز است و با حالى وخيم به بيمارستان «تل هشومر» درمركز تل آويو رسانده شده است.


مادر اين نوجوان نیز، درحالى كه مانتو به تن و روسرى به سردارد، كودک بيمارش را همراهى مى كند. بيمارى اين نوجوان ايرانى از يک سال پيش رو به وخامت نهاده است.


از چند ساعت پيش از ورود هواپيما، گزارشگران و خبرنگاران اسرائيلى كه ازماجرا با خبر شده بودند، انتظار ورود اين خانواده ايرانى را مى كشيدند. دركنار آنان، تيمى از پزشكان اسرائيلى نيز همراه با آمبولانس ها در فرودگاه به انتظار ايستاده بودند.


«بدون ارتباط با هرمساله سياسى، پزشكان اسرائيلى وظيفه خود را انجام مى دهند.»
دكتر زئو روتشتين، رئيس بخش درمان سرطان دربيمارستان «تل هشومر»

با رسيدن اين نوجوان، دكتر زئو روتشتين، رئيس بخش درمان سرطان در بيمارستان «تل هشومر» درحاليكه دركنار رئيس بيمارستان و تيمى ازجراحان دربرابر خبرنگاران قرار گرفته بود، گفت: اين نوجوان را معاينه مى كنيم تا پى ببريم كه بهترين راه براى درمان تومور مغزى او چيست و او ازچه رنج مى برد.


وی افزود: ما تنها مدارک پزشكى اندكى درمورد تشخيص دقيق بيمارى، ازايران دريافت كرده ايم و بايد از اول همه چيز را بررسى كنيم.


دكتر زئو روتشتين پس از اشاره به وخامت و پيشرفت بيمارى به تلويزيون اسرائيل گفت: بدون ارتباط با هرمساله سياسى، پزشكان اسرائيلى وظيفه خود را انجام مى دهند.


به گزارش خبرگزارى «رويترز»، اين خانواده ايرانى فرزند خود را به تركيه آوردند و پزشكان تركيه پس از انجام معاينات به اين خانواده توصيه كردند كه او را به اسرائيل انتقال دهند.


اسرائيل تاييد مى كند كه از طريق سفارت اين كشور در آنكارا براى اين خانواده ايرانى -درحاليكه گذرنامه جمهورى اسلامى ايران دردست دارند-، ويزاى ويژه ورود به مدت نامحدود صادرشده است تا هرزمانى كه لازم است در اسرائيل بمانند.


در حالت عادى، سفر به اسرائيل با گذرنامه جمهورى اسلامى يک امر تقريبا محال است. بيمارستان «تل هشومر» دراسرائيل ازپزشكان و جراحان مشهور زيادى برخوردار است.


XS
SM
MD
LG