لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۴۹

«اسراییل ۲۵۰ نفر از فلسطینی ها را آزاد می کند»


نخست وزیر اسراییل در ملاقاتی با محمود عباس در روز ۲۵ ژوئن در مصر موافقت خود را با آزادی این زندانی های فلسطینی اعلام کرد.
نخست وزیر اسراییل در ملاقاتی با محمود عباس در روز ۲۵ ژوئن در مصر موافقت خود را با آزادی این زندانی های فلسطینی اعلام کرد.

مقامات اسراییلی اعلام کردند که دولت این کشور روز یکشنبه هشتم ژوئیه طرح آزادی ۲۵۰ نفر از زندانیان فلسطینی را به تصویب رسانده است.


اهود اولمرت، نخست وزیر اسراییل در ملاقاتی با محمود عباس در روز ۲۵ ژوئن در مصر موافقت خود را با آزادی این زندانی های فلسطینی اعلام کرد.


نخست وزیر اسراییل در بیانیه ای در آغاز این ملاقات اعلام کرد:«ما از تمامی امکاناتی که در اختیار داریم استفاده می کنیم تا حکومت تشکیلات خودگردان فلسطین را تقویت کنیم تا شرایطی برای مذاکرات معنی دار به وجود بیاید.»


پس از ملاقات ۲۵ ژوئن اسراییل قول آزادی فوری زندانی های فلسطینی را داد ولی این امر به تاخیر افتاد چرا که مقامات امنیتی مردد بودند که چه کسانی را باید آزاد کنند.


به گزارش آسوشیتدپرس، موضوع آزادی زندانیان فلسطینی و دیگر اقداماتی که می تواند موجب اعتماد سازی بین اسراییل و فلسطینی ها شود در ملاقات سلام فیاض، نخست وزیر جدید تشکیلات خود گردان فلسطین و اهود باراک وزیر دفاع اسراییل هفته گذشته مطرح شد.


آقای فیاض به جز آزادی زندانی های فلسطینی خواستار خروج نیروهای اسراییلی از کرانه باختری شد.


فلسطینی ها خواستار آزادی مروان برغوتی از رهبران جنبش فتح محمود عباس شدند ولی مقامات اسراییلی چنین درخواستی را نپذیرفته اند.


آقای برغوتی از سوی اسراییل متهم شده که در ارتکاب پنج قتل دست داشته و به حبس ابد محکوم شده است.


ریاد مالیکی، وزیر اطلاعات تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: «ما فکر می کنیم که اکثر این زندانی ها ماموران سابق امنیتی فتح باشند.»


وی افزود: اگر ما حق انتخاب داشتیم این ۲۵۰ نفر را از میان تمامی گروه های سیاسی فلسطینی انتخاب می کردیم.


از سوی دیگر، جنبش حماس که ماه گذشته کنترل نوار غزه در اختیار خود گرفت اعلام کرد که «آزادی زندانیان فلسطینی نشان می دهد که مجمود عباس با اسراییل همکاری می کند.»


تصمیم دولت اسراییل برای آزادی زندانیان فلسطینی می تواند گامی دیگر برای پشتیبانی از دولت میانه روی محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین به شمار آید.


دولت اسراییل همچنین بیش از ۱۰۰ میلیون دلار از درآمدهای مالیاتی مسدود شده فلسطینی ها را به دولت آقای عباس پرداخت کرده و قول داده که سختگیری کمتری در مورد سفر فلسطینی ها از کرانه باختری به اسراییل از خود نشان دهد.


XS
SM
MD
LG