لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۰۶

علیه سخنان مک کین درباره ایران، آگهی پخش می شود


جان مک کين روز پنجشنبه ۱۹ آوريل در نوادا از آنچه که طنزی در مورد بمباران ايران خوانده می شود، دفاع کرد.
جان مک کين روز پنجشنبه ۱۹ آوريل در نوادا از آنچه که طنزی در مورد بمباران ايران خوانده می شود، دفاع کرد.

گروه ليبرال Move on (به پیش)، اعلام کرد که عليه جان مک کين، سناتور جمهوريخواه و شوخی وی درباره بمباران ايران، آگهی هایی در اينترنت و کانال های تلويزيونی پخش خواهد کرد.


بر اساس برنامه تبلیغاتی این گروه، برای پخش آگهی ها دست کم، یکصد هزار دلار هزینه به رسانه های گروهی پرداخت خواهد شد، اما در عین حال، این گروه در وب سایت خود از دیگر شهروندان خواسته است که در صورت تمایل، کمک های مالی خود را برای موفقیت این پروژه، و پخش آگهی های بیشتر علیه مک کین، به این گروه اهدا کنند.


جان مک کين که تلاش می کند به عنوان کانديدای حزب جمهوريخواه در انتخابات رياست جمهوری سال ۲۰۰۸ شرکت کند، در يک سخنرانی تبليغاتی در پاسخ به سوالی درباره ايران، بخشی از ترانه طنزی را خواند که در آن گفته می شود: «ايران را بمباران کنيم.»


آقای مک کين در سخنرانی تبليغاتی خود در ايالت کارولينای جنوبی، در روز چهارشنبه ۱۸ آوريل در پاسخ به سوال شهروندی که درباره سياست وی در قبال ايران پرسيد، گفت: «ترانه قديمی بيچ بويز را شنيده ايد که می گويد ايران را بمباران کنيم؟»


وی در ادامه زير لب بخشی از ترانه تغيير شکل يافته گروه قديمی بيچ بويز را اجرا کرد و خواند: «بمب، بمب، بمب، بزن بريم ايران رو بمبارون کنيم...»



الی پرايزر مدير اجرايی «موو آن» با اشاره به سخنان جان مک کین در مورد ایران، گفت که يک کانديدای رياست جمهوری نبايد در مورد بمباران ديگر کشورها شوخی کند.

به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس ، گروه «مووآن» به شدت از سخنان مک کين انتقاد کرد و وی را «بی ملاحظه» خواند.


اين گروه در ماه ژانويه نیز تبليغاتی در ايالات آريزونا عليه حمايت مک کين از فرستادن نيروهای بيشتر به عراق راه انداخته بود.


اما جان مک کين روز پنجشنبه ۱۹ آوريل در نوادا از آنچه که طنزی در مورد بمباران ايران خوانده می شود، دفاع کرد.


همچنین مت ديويد، سخنگوی ستاد تبلیغاتی آقای مک کين در مورد برنامه تبليغاتی «موو آن» گفت که اين واکنش از سوی «ليبرال ترين گروه در آمريکا» قابل پيش بينی بود.


الی پرايزر مدير اجرايی «موو آن» با اشاره به سخنان جان مک کین در مورد ایران، گفت که يک کانديدای رياست جمهوری نبايد در مورد بمباران ديگر کشورها شوخی کند.


اجرا و سخنان آقای مک کين، توسط يکی از حاضرين فيلمبرداری شده و بعد از اينکه ويدئوی آن در وب سايت اشتراک ويدئوهای يوتيوب قرار گرفته، نظر بسياری از رسانه های معتبر را به خود جلب کرده است.


به گزارش آسوشيتدپرس، تا روز جمعه صد و هيجده هزار نفر اين ويديو را تماشا کردند. به نوشته سايت سی نت نيوز، يوتيوب اعلام کرده که اشتباهی اين فيلم ويديو را از سايت حذف کرده است و به زودی آن را به سایت بر می گرداند.


XS
SM
MD
LG