لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۲۳

شبه نظامیان در پاکستان ۱۳ نفر را سر بریدند


مقامات پاکستانی: سيزده نفر از جمله شش مامور امنيتی را، سر بريده اند.
مقامات پاکستانی: سيزده نفر از جمله شش مامور امنيتی را، سر بريده اند.

مقامات پاکستانی، روز شنبه ۲۷ اکتبر، اعلام کردند که شبه نظاميان در چند مکان مختلف، در شمال غربی پاکستان، سيزده نفر از جمله شش مامور امنيتی را، سر بريده اند.


به گفته مقامات پاکستانی، شش مامور امنيتی روز جمعه گذشته، در بازاری در نزديکی دره سوات توسط شبه نظاميان ربوده شدند و مدت کمی بعد سرشان بريده شده است.


به گزارش خبرگزاری فرانسه، پليس پاکستان اعلام کرده است که شبه نظاميان همچنين هفت غير نظامی را در روز جمعه گذشته ربوده و سر بريدند. اين غير نظاميان مسافران يک اتوبوس بودند.


پليس پاکستان می گويد:«تروريست ها اين غير نظاميان را متهم به همکاری با دولت پاکستان کردند.»


درگيری های نيروهای امنيتی و شبه نظاميان در روز شنبه در دره سوات گزارش شده است ولی خبری از جزییات این درگیری ها در دست نیست.


تاکنون گروه و يا شخصی مسئوليت اين قتل ها را به عهده نگرفته است. بسياری به اسلام گرايان تندروی هوادار طالبان مظنون هستند که در دره سوات، در نزديکی منطقه «بی قانون» پاکستان در شمال غربی اين کشور، مستقرند .


به گزارش خبرگزاری ها، در اين منطقه مولانا فضل الله، يکی از روحانيون هوادر طالبان به طور غير قانونی برنامه راديويی با موج «اف ام» راه اندازی کرده و مردم را برای پيوستن به جهادگرايان دعوت می کند.


مسلم خان از دستياران اين روحانی تندرو، با اشاره به اعدام افراد غير نظامی، به خبرنگاران گفت: «ما اين عمل را محکوم می کنيم.»


شبه نظاميان اسلام گرا در ماه های اخير، بارها نيروهای امنيتی را مورد حمله قرار داده اند. اسلام گرايان خواستار رعايت قوانين اسلامی از سوی ساکنان اين منطقه هستند.


حمله نيروهای امنيتی در ژوئيه گذشته به مسجد سرخ در اسلام آباد، که مقر اسلام گرايان تند رو بود، موجب درگيری روزافزون در پاکستان بين ارتش و شبه نظاميان شده است.


هفته گذشته نيز در عملياتی انتحاری به کاروان بی نظير بوتو، نخست وزير سابق پاکستان در کراچی، بيش از ۱۳۰ نفر کشته شدند.


بی نظير بوتو، هواداران محمد ضياء الحق، فرمانده سابق ارتش و رييس جمهوری پاکستان در دهه هشتاد ميلادی را به انجام اين حملات متهم کرد.


XS
SM
MD
LG