لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۱۰

دستگیری یک نوجوان ۱۵ ساله در ارتباط با ترور بوتو


نوجوان پاکستانی می گوید که عضو گروه ترور خانم بوتو بوده است.
نوجوان پاکستانی می گوید که عضو گروه ترور خانم بوتو بوده است.

مقامات پاکستانی، روز يکشنبه، ۲۰ ژانویه، اعلام کردند که ماموران امنيتی اين کشور در حال بازجويی از دو نفر، از جمله يک نوجوان ۱۵ ساله، در رابطه با ترور بی نظير بوتو، نخست وزير سابق پاکستان، هستند.


مقامات امنیت پاکستان گفته اند که «آيت زاز شاه»، ۱۵ ساله و يک مرد ديگر، که قصد حمله انتحاری به شيعيان پاکستان در مراسم عاشورا، در شهر «دیرا اسماعيل خان» در شمال غربی پاکستان را داشتند، دستگير شده اند.


اين نوجوان به بازجويان پاکستانی گفته است که در « ابتدا قرار بود به کنسولگری آمريکا در کراچی حمله کند، ولی حضور گسترده نيروهای امنيتی، به دليل مراسم عاشورا، موجب تغییر هدف حمله شده است.»


مقامات پاکستانی که نخواستند هويتشان فاش شود به خبرگزاری فرانسه گفتند: اين نوجوان ۱۵ ساله به بازجويان گفته که جزء يک گروه بمبگذار سه نفر بوده که آماده حمله انتحاری به خانم بی نظير بوتو، در روز ۲۷ دسامبر، در راولپندی بوده است.


  • «اين نوجوان ۱۵ ساله به بازجويان گفته که جزء يک گروه بمبگذار سه نفر بوده که آماده حمله انتحاری به خانم بی نظير بوتو، در روز ۲۷ دسامبر، در راولپندی بوده است.»
مقام های امنیتی پاکستان

این نوجوان پاکستانی همچنين به بازجویان گفته است «در صورتی که حمله اول به خانم بوتو ناکام می ماند، اين گروه سه نفری بايد دست به حمله دوم می زدند.»


بی نظير بوتو، نخست وزیر سابق پاکستان و رهبر حزب مردم در پی شليک گلوله و بمبگذاری انتحاری در اواخر دسامبر در شهر راولپندی کشته شد.


سيد کمال شاه، وزير کشور پاکستان، خبر اين دستگيری ها را تائيد کرد.


سيد کمال شاه در پاسخ به اين سوال خبرگزاری فرانسه که آيا اين دو نفر تاکنون اطلاعاتی در مورد ترور خانم بوتو در اختيار بازجويان قرار داده اند گفت: «که ما تمامی جنبه ها را در اين بازجويی ها مد نظر قرار می دهيم.»


يکی از ماموران امنيتی پاکستان گفته است که اين نوجوان ۱۵ ساله با تاکسی از وزيرستان شمالی در نزديکی مرز افغانستان، به «ديرا اسماعيل خان» آمده است.


وزیرستان شمالی از مناطقی است که شورشیان اسلامگرا در آن فعال هستند و بیشترین حملات به کاروان های نظامی و حملات انتحاری را انجام می دهند.


يکی از سخنگويان گروه طالبان در پاکستان اعلام کرده که اين نوجوان ۱۵ ساله هيچ رابطه ای با این گروه نداشته است.


سیا، سازمان جاسوسی آمريکا و دولت پاکستان، گروه القاعده و بيت الله محسود، یکی از رهبران جنگجويان قبيله ای را مسئول ترور بی نظير بوتو معرفی کرده اند. هم گروه القاعده و هم بيت الله محسود چنين اتهاماتی را تکذيب کرده اند.


XS
SM
MD
LG