لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۰:۲۶

«ایران تهدیدی برای امنیت اروپای غربی»


وزیر خارجه اسراییل از همه سفیران کشورش خواست، مسائل مرتبط با جمهوری اسلامی را در صدر برنامه های خود در کشورهای محل ماموریتشان قرار دهند.
وزیر خارجه اسراییل از همه سفیران کشورش خواست، مسائل مرتبط با جمهوری اسلامی را در صدر برنامه های خود در کشورهای محل ماموریتشان قرار دهند.

تسیپی لیونی، وزیر خارجه اسراییل، درباره تصمیم شورای امنیت برای تحریم جمهوری اسلامی گفت که دولت وی با دقت مراقب نبض جامعه جهانی برای نشان دادن قاطعیت دراجرای قطعنامه است.


وزیر خارجه اسراییل تاخیر در صدور قطعنامه را «بهایی که اسراییل و جامعه جهانی» ناچار به پرداخت هزینه آن شده اند، توصیف کرد و گفت: «در برابر این هزینه، این مصوبه به اتفاق آراء بدست آمد، و همه کشورها موظف به رعایت آن هستند.»


خانم لیونی در کنفرانس سفیران اسراییل در کشورهای جهان، که همواره در هفته پایان سال میلادی در اورشلیم گرد می آیند، از همه سفیران خواست، مسائل مرتبط با جمهوری اسلامی را در صدر برنامه های خود در کشورهای محل ماموریتشان قرار دهند.


سفیر اسراییل در فرانسه:« اکثر اروپاییان اکنون به این باور رسیده اند که طرح های هسته ای جمهوری اسلامی، تنها تهدیدی برای اسراییل نیست، بلکه امنیت اروپای غربی را نیز می تواند به مخاطره اندازد.»

سفیر اسراییل در فرانسه، دانی شاک، نیز در مصاحبه ای با تلویزیون ملی کانال اول اسراییل گفت: « اکثر اروپاییان اکنون به این باور رسیده اند که طرح های هسته ای جمهوری اسلامی، تنها تهدیدی برای اسراییل نیست، بلکه امنیت اروپای غربی را نیز می تواند به مخاطره اندازد.»


تحلیلگران اسراییلی، اعلامیه علی لاریجانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی، را در مورد آغاز بهره برداری از سه هزار دستگاه سانتریفوژ برای غنی سازی اورانیوم در پایگاه هسته ای نطنز، مورد تردید جدی قرار داده اند.


مئیر داگان، رییس موساد اسراییل، هفته گذشته گفت: «جمهوری اسلامی ایران در بهره برداری گسترده از سانتریفوژها با مشکلات فنی روبرو شده است.»


با وجود این، برخی تحلیلگران اسراییل ارزیابی کردند که جمهوری اسلامی در پایگاه های محرمانه ای که آژانس بین المللی انرژی اتمی از وجود آن آگاهی ندارد، به تلاش برای به کارگیری تجهیزات غنی سازی اورانیوم ادامه داده است.


XS
SM
MD
LG