لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۰۲

از خارک تا شوش؛ «میراث فرهنگی در خطر است»


در اين برنامه جنگ فرهنگی، مروری داریم بر اولين نمایشگاه یا «اکسپو»ی عکس ايران، حمايت انجمن تهيه کنندگان سينمای ايران از بيانيه شورای مرکزی کانون کارگردانان ايران در انتقاد از بنياد سينمايی فارابی، شايعه درگذشت بهروز وثوقی و حواشی آن در ايران و بالاخره در گذشت خاطره پروانه خواننده موسيقی دستگاهی در ايران.


گفت و گوهای ويژه


مانند جنگ فرهنگی هفته گذشته، بار دیگر به بررسی وضعيت بحرانی آثار ميراث فرهنگی در ايران می پردازیم و حرف های دکتر رضا مرادی غياث آبادی، کارشناس برجسته ميراث فرهنگی در ايران را خواهيد شنيد.


آقای مرادی غیاث آبادی، از ماجراهايی که بر کتيبه هخامنشی خارک، بنای ايلان داغی واقع درشمال مشکين شهر، و چارتاقی منحصر به فرد نياسر رفته، که خود بر روی هرسه مورد از نزديک کار پژوهشی کرده، سخن می گويد.


گفت و گوی دوم مجله فرهنگی، به شهر باستانی شوش و هتل سازی در حريم اين شهر باستانی که منجر به تخريبهای -به گفته کارشناسان- جبران ناپذير شد، اختصاص دارد. با مجتبی گهستونی، سخنگوی يک سازمان غیر دولتی فعال در زمينه ميراث فرهنگی استان خوزستان، به نام تاريانا صحبت و آخرين خبر ها را در اين باره بررسی کرده ايم.


نقد و بررسی کتاب


اين هفته صحبت های فرج سرکوهی را می شنويد در مورد کتاب «نامه های ايرانی»، که يکی از مهمترين رمان های باقی مانده از عصر روشنگری اروپاست و در ایران به چاپ دوم رسیده است .


فرج سرکوهی در مجله فرهنگی رادیو فردا، از دلايل اهميت اين کتاب در غرب سخن گفته است. سپس علل اهميت و محبوبيت آن را برای خوانندگان کتاب در ايران توضيح می دهد.


جنگ فرهنگی رادیو فردا را می توانید، هر هفته جمعه ها در مجله شامگاهی پس از اخبار نیمه دوم مجله و شنبه ها در مجله نیمروزی و نیمه شب بشنوید.


XS
SM
MD
LG